با افراد بی تفاوت نسبت به سلامت جامعه برخورد شود
رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک خواستار برخورد با افراد بی تفاوت نسبت به سلامت جامعه شد.

دکتر کاوه فلک افلاکی ۳۱ شهریورماه در نطق پیش از دستور صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه برخی شورای پنجم شهر اراک را سیاسی می خوانند در حالی که عملکرد این شورا قابل بررسی است، اظهار کرد: شورای پنجم گرچه به لحاظ مشارکت و اعتماد مردمی به مدیریت شهری عملکرد بی سابقه داشت، به لحاظ بروز مشکلات و موانع درونی و بیرونی نیز عملکردی کم سابقه داشته است چراکه کسانی که خود را دلسوز نظام و کشور می دانند با ناموفق نشان دادن این شورا و جلوه ندادن واقعیات، مردم را کاملا نسبت به مدیریت شهری بی اعتماد و دلسرد کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم باید قدر این اعتماد را دانسته و به جز مصلحت شهر به چیزی فکر نکند و موجب تقویت اعتماد مردم و مشارکت بیشتر آنها شود، گفت: باید یکی از مراکز پژوهشی دانشگاهی و معتبر اراک نسبت به عملکرد و نتایج فعالیت های شورای پنجم و سایر شوراهای ادوار گذشته پایش دقیق انجام داده و نتایج را به اطلاع شهروندان برساند و در کنار آن می توان به قصور قانون شوراها در ادوار مختلف پرداخت.

فلک افلاکی تصریح کرد: شرایط سخت اقتصادی کشور و تورم روزافزون توام با تحریم های سیاسی بی سابقه همراه با رکود در صنعت ساختمان و منقبض شدن منابع مالی مدیریت شهری که توام با کسری بودجه و کمبود منابع دولتی بود شرایط دشواری را برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری ایجاد کرد. طبیعی است که عملکرد شوراها در بیلان کاری شهرداری ها به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری تبلور پیدا کند.

وی با بیان اینکه شورای پنجم برای نخستین بار در کشور پیرو پروژه شفافیت اقدام به پخش زنده جلسات صحن علنی شورا تقویت نظارت بر عملکرد سازمان های شهرداری کرد، گفت: به اتمام رسیدن پروژه های نیمه کاره ای که سالیان سال نیمه کاره مانده و به جای ایجاد چهره مدرن برای یک مرکز استان، چهره ای جنگ زده به شهر داده بود در کنار سایر فعالیت های شهری و ارائه خدمات به شهروندان یکی از دستاوردهای این شوراست و در حال حاضر چندین پروژه نیز مانند پیاده راه مرکز شهر اراک در دست اجراست.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک با اشاره به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک معضل جهانی، افزود: در حال حاضر با آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا این بیماری شدید خواهد شد و در واقع وارد موج سوم این بیماری شده ایم و شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از این ویروس هستیم که طبق پیش بینی وزارت بهداشت در آبانماه به ۶۰۰ نفر فوتی در روز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اخبار ساخت واکسن این بیماری در کشورهای چین، روسیه و امریکا هیچ کدام مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته و تا تاییدیه رسمی این بیماری مراحل و زمان زیادی باقی مانده است، ولی ثابت شده است که افراد با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و رفتن به به سفر می توانند مانع ابتلا به این بیماری شوند، اما متاسفانه افراد این موارد را رعایت نمی کنند.

فلک افلاکی تاکید کرد: افراد حق ندارند نسبت به سلامتی دیگران بی اهمیت باشند و نباید به هیچ وجه با بی تفاوتی این افراد کنار آمد. باید این افراد را مجبور به رعایت کرد که در این راستا شورا و مدیریت شهری باید جرائم سختی برای آنها در نظر بگیرند، مسئولین و مقامات مکلف به برقراری محدودیت ها و دورکاری کارمندان و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی هستند، همچنین نظارت کامل بر این موارد در اصناف و مشاغل آزاد باید کاملا جدی گرفته شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.