تلاش ۷ ماهه دانشجویان برای مدیریت کرونا/داغ از دست دادن برخی اساتید را در سینه خواهیم داشت
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز اگرچه به صورت نمادین روز بازگشایی دانشگاه ها است اما ۷ ماه است دانشجویان، رزیدنت ها و پرستاران بی وقفه در رشته های مختلف به صورت شبانه روزی حضور فعال داشته و در کنار مردم برای مدیریت کرونا تلاش می کنند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر سعید نمکی امروز در مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: رییس جمهور مشتاقانه و جانانه می خواستند که در جمع دانشگاهیان حضور داشته باشند اما باید به این واقعیت اذعان کنیم که فشار ما برای اجرای پروتکل ها به خصوص در مورد حفاظت مقامات تراز اول کشور باعث شد که این موضوع را تحمل کنند و تشکر می کنم از مقام معظم رهبری، روسای سه قوه ، از جمله رییس جمهور که توصیه های همکاران ما را در رعایت پروتکل ها رعایت می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز اگرچه به صورت نمادین روز بازگشایی دانشگاه ها است اما ۷ ماه است دانشجویان، رزیدنت ها و پرستاران بی وقفه در رشته های مختلف به صورت شبانه روزی حضور فعال داشته و در کنار مردم برای مدیریت کرونا فعالیت دارند. در ایامی که دانشگاه ها تعطیل بود مسن ترین اساتید پروانه وار در کنار ما بودند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ما توانستیم با امکانات اندک در سال سخت تحریم و شرایط بسیار پر مضیقه اقتصادی حماسه ای خلق کنیم که زبانزد خاص و عام در دنیا باشیم و حتی دشمنان ما اذعان کردند که هیچ بیماری در ایران زمین پشت درب بیمارستان ها سرگردان نماند و هیچ بیماری به دلیل بی بضاعتی اقتصادی از درمان باز نماند و موج سهمگین کرونا را سربازان نظام سلامت مدیریت کردند و این برای جمهوری اسلامی ایران افتخاری شد اما همواره داغ از دست دادن اساتید را در سینه خواهیم داشت.

وی همچنین خطاب به رییس جمهور خاطر نشان کرد: دانشجویان روزی که لباس سفید می پوشند انگار که به احرام می روند. آنها می آیند که جان بفروشند و رنج و محنت بخرند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ما امروزه از اساتید مجرب در رشته های مختلف که می توانند در عرصه مقابله با کرونا کمک کنند، بهره می گیریم. ما در جنبه های زیست محیطی ، روانشناسی، علوم اجتماعی مسایلی داریم که با کمک دانشگاه های غیر علوم‌پزشکی سعی در حل و رفع آنها داریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.