سلامت دانش‌آموزان، خط قرمز آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که در کنار مسئله آموزش، سلامت دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است.

داود بهرامی ظهر امروز (۲۵ مردادماه) در جلسه قطبی آموزش و پرورش که به میزبانی ابهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شروع سالتحصیلی به طور قطعی از ۱۵ شهریور خواهد بود، گفت: باید با وحدترویه و آمادگی کامل به استقبال سال تحصیلی جدید برویم.

وی، پروژه مهر ۹۹ را در همه ابعاد نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه و خاصی را در خصوص بازگشایی مدارس تجربه می‌کنیم و این امر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و منظم است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، برگزاری جلسه توجیهی مدیران برای تبیین نحوه بازگشایی و شرایط آموزش‌ها به منظور دست‌یابی به فهم مشترک در راستای ایجاد وحدت رویه برای سال تحصیلی پیش رو را از موارد ویژه و ضروری عنوان کرد و گفت: به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که در کنار مسئله آموزش، سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است.

بهرامی، ثبت‌نام دانش‌آموزان را حلقه مهم و اصلی در برنامه‌ریزی در زمینه تامین نیروی انسانی و کتب درسی عنوان کرد و گفت: به منظور آمادگی بیشتر مدارس برای سال تحصیلی پیش رو مانور بازگشایی مدارس را در سطح استان اجرایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه نیز معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تشریح و تبیین نحوه بازگشایی مدارس در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، اضافه کرد: برنامه جامع عملیاتی بازگشایی و چگونگی ارائه خدمات آموزشی مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز آماده شده و به مناطق ارسال خواهد شد.

صیاد سلامی با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس روستایی، تصریح کرد: در مدارس کم‌جمعیت روستایی در صورت وضعیت سفید یا زرد نیاز به گروه‌بندی و تفکیک دانش‌آموزان در روزهای مختلف نیست و آموزش با رعایت کامل پروتکل‌ها انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد و تقویت آموزش‌ها در فضای مجازی، گفت: خوشبختانه با همت و تلاش همه همکاران در سطح استان وضعیت مطلوبی در زمینه برنامه شاد در کشور داریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.