تجهیز ۵۰ میلیارد تومانی بیمارستان‌های قزوین برای مقابله با کرونا
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به نیاز استان برای درمان مبتلایان به کرونا بیمارستان‌های استان قزوین بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان تجهیز شدند.

محمدعلی معصومی در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ شیوع کووید ۱۹ اتفاق افتاد؛ با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد شیوع ابتلا به این ویروس افزایش پیدا کند معاونت درمان علوم پزشکی قزوین یک سری از نیازها را به ما منتقل کرد و تأکید شد ممکن است به این تجهیزات نیاز پیدا کنیم.

وی افزود: ما نیز بلافاصله در حوزه توسعه تلاش کردیم منابع لازم را جذب کنیم، یکی از مهم‌ترین مواردی که تجهیز آن خیلی به ما کمک کرد اورژانس بیمارستان بوعلی بود، اورژانس بوعلی به‌منظور بازسازی، تخریب‌شده بود اما به‌صورت شبانه‌روزی تلاش شد و در فاصله کوتاهی آماده خدمات‌رسانی شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در حال حاضر اورژانس بیمارستان بوعلی ۵۴ تخت دارد که در این میان ۲۴ تخت ویژه آی سی یو است، در تلاش هستیم تا این میزان افزایش پیدا کند.

در درمان کرونا مشکل اکسیژن پیدا نکردیم

وی عنوان کرد: تجهیزات، تأسیسات و زیرساخت بیمارستان‌های ما نیز دچار مشکل بود، بیشترین نیازی که درمان مبتلایان به کرونا دارند پخش اکسیژن است، با توجه به شیوع کرونا پیش‌بینی کردیم که میزان اکسیژن سازها در بیمارستان‌های ما کافی نیست بنابراین برای همه بیمارستان‌ها اکسیژن‌ساز خریداری کردیم، ما جزو استان‌هایی بودیم که مشکل اکسیژن پیدا نکردیم.

معصومی یادآور شد: با توجه به اینکه بیمارستان بوعلی مرکز درمان کرونا در قزوین شده است، اکسیژن سازهای بیمارستان‌های ولایت و شهید رجایی را به بیمارستان بوعلی منتقل کردیم، تاکنون نیز اکسیژن لازم برای بیماران کرونایی را به‌صورت کامل پوشش دادیم.

وی خاطرنشان کرد: تهیه قطعه تأسیساتی موتورخانه و تأسیسات تهویه بیمارستان‌ها را به‌سرعت در دستور کار قراردادیم و بخشی از آن اجراشده و بخشی نیز در حال اجرا است، همچنین ملزومات پزشکی مانند ونتیلاتور، ساکشن، پالسی اکسی متر که برای درمان مبتلایان کرونا لازم است، به‌اندازه بضاعت خریداری کردیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که منابعی از وزارتخانه جذب کنیم، چون ممکن است در آینده نیاز ما با توجه به رشد شیوع کرونا در قزوین بیشتر از این شود، بنابراین برای اینکه از درمان عقب نمانیم باید منابع بیشتری جذب کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مشکل جدی نداریم اما تلاش می‌کنیم که امکاناتی که در صورت افزایش بیماران کرونا موردنیاز است را تهیه کنیم ضمن اینکه از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا خریداری‌شده است.

برای جذب پرستار تلاش داریم سهمیه دریافت کنیم

وی در خصوص جذب نیروی خدماتی برای بیمارستان‌های دولتی اظهار کرد: فرایند جذب نیروی خدماتی متفاوت است، ما به‌صورت حجمی با شرکت‌های خدماتی قرارداد داریم، ویژگی‌های فرد موردنظر به شرکت ارائه می‌شود و شرکت با توجه به آن افراد را به ما معرفی می‌کند، افراد معرفی‌شده پس از قبولی در مصاحبه حضوری جذب می‌شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در ایام کرونا حداقل سی کادر خدماتی جذب کرده‌ایم، همچنین جذب پرستاران نیز با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است.

وی بیان کرد: در آزمون استخدامی پرستاران در کشور ۱۰ هزار نفر در سال جاری جذب می‌شوند، سال گذشته ۳۰۰۰ نفر از آن‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و برای استان‌هایی که بیمارستان‌هایی آماده افتتاح دارند در نظر گرفته‌شده است، ما تلاش کردیم تعدادی از این سهمیه‌ها نیز به استان قزوین اختصاص داده شود.

معصومی یادآور شد: ما بیمارستان در حال افتتاح نداشتیم، بیمارستان رحیمیان از اواخر اسفند در دستور کار قرار گرفت، بنابراین با رایزنی صورت گرفته مقرر شد که بخشی از آن ۷۰۰۰ نفر برای استان قزوین به‌ویژه بیمارستان رحیمیان، شبکه آوج و سایر مراکز بهداشتی و درمانی قابل‌ افتتاح در نظر گرفته شود که البته هنوز مشخص نیست چه تعدادی از این افراد را می‌توانیم جذب کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.