کرونا برای شرکت های دانش بنیان فرصت سازی کرد
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی درخصوص تاثیر کرونا بر فعالیت شرکت های دانش بنیان مستقر در استان، گفت: کرونا فرصتی را ایجاد کرد تا شرکت های دانش بنیان به مانند قبل توانایی های خود را اثبات کنند و شایستگی های خود را به نفع اقتصاد کشور به منصه ظهور بگذارند.

موسایی در بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: تاثیر کرونا بر شرکت های دانش بنیان مثبت بوده است، یعنی شرکت های دانش بنیان هم به حوزه بهداشت و درمان و هم به حوزه اقتصادی کشور کمک کرده اند و در آینده این شرکت ها موتور محرک اقتصاد ما خواهند بود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۲ شرکت دانش بنیان در سطح استان مرکزی، افزود: بخشی از این شرکت ها در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و در کارخانه نوآوری این پارک که به تازگی تاسیس شده است، فعالیت می کنند.

موسایی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان استان تاکنون اقدامات مثبتی در زمینه ساخت و تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی انجام داده اند، خاطر نشان کرد: به اعتقاد من کرونا فرصتی بود تا شرکت های دانش بنیان به مانند قبل توانایی های خود را اثبات کنند و شایستگی های خود را به نفع اقتصاد کشور به منصه ظهور بگذارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی شرکت فناوری پیشرفته در استان مرکزی، افزود: هم اکنون طرح مطالعاتی این شرکت توسط شرکت شهرک های صنعتی استان در حال انجام است و با اقداماتی که در آینده انجام می شود، این طرح نیز نهایی خواهد شد. در ابتدا بیان شد که این طرح هم مانند سایر طرح ها باید به صورت فیزیکی باشد، اما در ادامه مشخص شد که شهرک فناوری های پیشرفته اصلا نباید نمود فیزیکی داشته باشد و می تواند با استفاده از فضای مجازی، شبکه ای از مجموعه ها را به یکدیگر متصل کند.

وی بیان کرد: توسعه دولت الکترونیک یکی از راهبردهای اصلی ما در سال جاری بوده است و شرایطی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، ایجاب می کند تا این مهم را بیش از پیش جدی بگیریم. تحقق این امر هم برای ارباب رجوع و هم برای کارکنان اثرات مثبتی خواهد داشت و از بسیاری از رفت و آمدهای بیهوده به ادارات استان جلوگیری می کند.

موسایی با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک علاوه بر اینکه دقت و سرعت کارها را بالا می برد، باعث تحقق سیاست های اصلی دولت هم می شود، گفت: خوشبختانه بانک ها و بسیاری از دستگاه های اجرایی استان فعالیت های خود را به صورت الکترونیکی و در قالب میز خدمت الکترونیک پیش می برند و امیدواریم این گونه اقدامات در آینده بیش از پیش گسترش پیدا کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری مرکزی با بیان اینکه از خام فروشی همواره به عنوان یکی از مشکلات اساسی صنعت استان مرکزی یاد می شود، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم ورود نوآوری به عرصه اقتصاد کشور، اقتصاد ما به نوعی خام فروش است و کم پیش می آید که روی فرآورده های مواد اولیه کار کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.