برای حفظ سلامتی در برابر کرونا باید جریمه پرداخت کنیم؟
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: جهش و تغییر شکل ویروس کرونا کنترل بیماری در موج دوم را سخت کرده است.

افسون تیزویر روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از مردم خطر ابتلا به ویروس کرونا را آن طور که باید و شاید جدی نمی‌گیرند، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم توصیه‌ها، هشدارها و اطلاع رسانی‌های پی درپی همچنان شاهد این هستیم که برخی از افراد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت هستند و فکر می‌کنند کرونا آنها را درگیر نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: هرچند برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید چند نکته ساده مثل زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و عدم حضور در تجمعات را رعایت کنیم ولی باز هم عده زیادی این نکات را رعایت نمی‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه ویروس کرونا تغییر شکل داده و همین باعث شده سیر شیوع آن در موج دوم سنگین‌تر و سخت‌تر از موج اول باشد به همین دلیل مردم باید وخامت شرایط را جدی بگیرند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پاسخ به اینکه چرا برای کسانی که توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند جریمه درنظر گرفته نمی‌شود گفت: در شرایط اقتصادی کنونی آیا درست است که مردم برای حفظ سلامتی خود جریمه پرداخت کنند؟

این مسئول افزود: به نظر می‌رسد بدترین جریمه برای کسانی که شرایط موجود را جدی نگرفته‌اند بستری شدن در بیمارستان و از دست دادن عزیزانشان باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.