کرونا و مردمی که به آن بی‌توجه هستند
فرماندار ابهر گفت: در کنار مردمی که رعایت کامل موارد بهداشتی را برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند، کسانی هم هستند که کاملا به این امور بی‌توجه‌اند.

وجیه‌الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، اظهار کرد: با توجه به شیوع این ویروس در کشور، جلسات ستاد کرونا به ‌صورت مستمر در ابهر برگزار و بر اساس مصوبات کشوری، اقداماتی که وظیفه دستگاه‌های اجرایی است، انجام می‌گیرد.

وی با بیان این‌که در همین راستا بازدید از اماکن عمومی و اصناف به منظور نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ صورت مستمر انجام می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه اکثر اصناف و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

نوروزی با اشاره به این‌که متاسفانه بخشی از جامعه هنوز به این باور نرسیده که بیماری کرونا وجود داشته و می‌تواند آن‌ها را نیز درگیر کند، ادامه داد: متاسفانه به دلیل کم‌توجهی همین افراد، شاهد این هستیم که روز به روز بر زحمات کادر بهداشت و درمان افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که حضور در مراسم‌ عروسی و عزا در این روزها هیچ ضرورتی ندارد و افراد باید حتی‌الامکان از حضور در این‌گونه مراسم امتناع کنند، یادآور شد: عروسی که در نهایت منجر به عزا و آلوده شدن افراد به این ویروس منحوس شود، خاطره خوبی بر جای نخواهد گذاشت.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان این‌که آحاد مختلف جامعه باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی و عمومی در کاهش شیوع این بیماری نقش‌آفرین باشند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش نیز باید سرلوحه مبارزه با کرونا قرار گیرد.

وی از تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در ابهر خبر داد و افزود: در همین راستا باید آرامستان‌ها نیز تعطیل و بسته بودن آن به اطلاع شهروندان برسد.

نوروزی با بیان این‌که یک سری از اماکن و اصنافی هم هستند که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند این قبیل صنوف را گزارش دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.