ظرفیت تخت‌های بستری گنبدکاووس در حال تکمیل است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اگر تعداد بیماران کرونایی بستری در گنبدکاووس با همین روند افزایش یابد، طی روزهای آینده در این شهر دیگر تخت خالی نداریم.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی دو هفته گذشته از مردم درخواست کردیم در مراسمات عزا و عروسی شرکت نکنند، ولی مردم به این موضوع توجه نمی‌کنند. به نظر می‌رسد ترس از کرونا ریخته و گویی مردم همزیستی مسالمت‌آمیز با آن دارند.

وی با اشاره به اینکه این بی‌توجهی‌ها بار بیماران بستری را در بیمارستان‌ها افزایش داده است، گفت: اگر با همین روند پیش برویم در روزهای آینده در بیمارستان‌های گنبدکاووس تقریباً دیگر تخت خالی نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: علاوه بر گنبدکاووس، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کلاله، آق‌قلا و علی آبادکتول هم در حال افزایش است و این موضوع سلامت کادر درمانی را هم با چالش مواجه کرده است.

عارف‌نیا با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها، تجهیزات و کادر درمانی ما در سطح استان ظرفیتی دارند، خاطرنشان کرد: از مردم مجدداً درخواست می‌کنیم که از حضور در اجتماعات خصوصاً مراسمات عروسی و عزا پرهیز کنند و در صورت ضرورت حضور در اماکن شلوغ و جمع‌های چند نفره، حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: بی‌توجهی به موارد بهداشتی باعث افزایش بار بستری در بیمارستان‌ها می‌شود که این امر رسیدگی به بیماران را با مشکل روبه‌رو می‌کند و منجر به افزایش شمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: افرادی که احساس می‌کنند کوچک‌ترین علائم کرونا را دارند، از حضور در جامعه پرهیز کنند. فرد مبتلا اگر بدون ماسک وارد جامعه شود و در مقابل حتی اگر مردم دیگر ماسک زده باشند، باز هم ۵۰ درصد احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.