در قابلمه گیر افتاده‌ایم/ جز سلام بر دوستان کاری نمی‌توانم
خسرو حکیم رابط در نودمین سال زندگی خود که همزمان شده با روزهای کرونایی، در خانه قرنطینه است و می‌گوید: کتاب می‌خوانم و فیلم می‌بینم و کار دیگری از دستم بر نمی‌آید جز سلام بر دوستان.

این نویسنده که در سال‌های پر شمار فعالیت هنری‌اش، آثار متعددی از نمایشنامه و فیلمنامه بر جای گذارده، درباره حال و روز خود در دوران کرونایی با لحنی طنزآمیز به ایسنا می‌گوید: «در قابلمه گرفتار شده‌ایم!» و وقتی با خنده و تعجب ما رو به‌رو می‌شود، توضیح می‌دهد: خانه‌نشینی است دیگر، مثل گیر افتادن در یک قابلمه در بسته.

او البته خبری خوش هم دارد. قرار است بسته‌ای کامل از مجموعه «روز هفتم» او با موسیقی‌ایی که پسرش برای آن ساخته است، منتشر شود.

حکیم رابط در این باره توضیح می‌دهد: پسرم روی گفتار متن، موسیقی گذاشته و قرار است این مجموعه شنیداری همراه با متن به بازار بیاید. البته همه کارهایش را خودمان انجام می‌دهیم و قرار است با هزینه خودمان هم منتشر شود.

این نویسنده شیرازی که چندی پیش مجموعه‌ای از آثارش از سوی نشر روزبهان منتشر شده است، از این ناشر بابت شیوه پخش مجموعه ۵ جلدی آثارش گلایه دارد.

وقتی او می‌پرسیم که چرا ناشرش را عوض نمی‌کند، می‌گوید: من دیگر ۹۰ سالم است. ته خطم. حالا هم که مشغول کتاب‌ خواندن هستم، گاهی متوجه می‌شوم بعضی از کتاب‌ها را قبلا خوانده‌ام و حتی لابه لای کاغذهایشان، یادداشت‌نگاری هم کرده‌ام ولی خب همین ماجرا هم برایم جالب است. به هر حال در این شرایط کار دیگری نمی‌توانم بکنم جز کتاب خواندن، فیلم دیدن و سلام بر دوستان.

خسرو حکیم رابط نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس خطه جنوب، زاده فروردین سال ۱۳۰۹ است و در کارنامه هنری‌اش نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند»، «سهراب شنبه»، «خجالت بکشید آقای ترحم»، «اتاق شماره ۶ »ف مجموعه «بی نقاب» و ... و فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ» و مجموعه فیلمنامه «من با کدام ابر» و ... را به ثبت رسانده است. خاطرات او در کتابی با نام «روز هفتم» منتشر شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.