مردم در نانوایی نکات بهداشتی را رعایت کنند
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه نانوایی ها یکی از راه‌های شیوع و انتقال ویروس کرونا به افراد و گروه‌های حساس است، گفت: رعایت نکات بهداشتی هنگام خرید نان ضروری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه، معاون فنی، مدیر سلامت محیط و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج، اعضای خانه مشارکت و سازمان‌های مردم نهاد صبح امروز با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا در سنندج و ضرورت اقدامات مرتبط به منظور کنترل این بیماری از نانوایی‌ها بازدید کردند.

در یکی از نانوایی‌ها علامت گذاری توسط سازمان‌های مردم نهاد برای رعایت فاصله اجتماعی در صف نانوایی به صورت نمادین انجام شد و مقرر شد از فردا در سطح شهر سنندج جلو درب نانوایی ها توسط سمن‌های مردم ‌نهاد جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی علامت گذاری شود.

طی این بازدید کارشناسان و معاون امور بهداشتی، آگاهی کارکنان نانوایی از علائم شایع ویروس کرونا (تب، سرفه خشک، و تنگی نفس) را ضروری عنوان کردند چراکه همزمان با افزایش نگرانی‌ها نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا بحث رعایت توصیه‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف از جمله مواد غذایی مهم‌تر از روزهای عادی شده و این توصیه‌ها به ویژه در خصوص نان که قوت غالب مردم بوده، بیشتر است.

در جریان این بازدیدها وضعیت رعایت نکات بهداشتی توصیه شده در نانوایی‌ها بررسی و آموزش‌های لازم درخصوص جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی در نانوائی‌ها برای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان به نانواها ارائه وبر رعایت اصول بهداشتی نسبت به نانی که به مردم تحویل می‌دهند، تأکید شد.

گفتنی است مردم در زمان مراجعه به نانوایی باید کارت بانکی به همراه داشته باشند، از پول نقد خودداری و حتماً از ماسک استفاده کنند تا محیط نانوایی از هر گونه آلودگی محفوظ باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.