کمتر از نیم درصد ابتلاهای کرونا به دلیل مراجعه به مساجد بوده است
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: مساجد جهت برگزاری دائم نمازهای جماعت یومیه آماده باشند.

حجت‌الاسلام ولائی برحق در گفت و گو با ایسنا از احتمال بازگشایی دائم مساجد خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری مراسم شب قدر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم فهیم ایران اسلامی با توجه به اذعان ریاست محترم جمهور و کارشناسان و مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت این مسئله مهم، احتمال بازگشایی دائم مساجد بسیار بالاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز اظهار کرد: طبق اعلام رسمی کمتر از نیم درصد از مبتلایان به دلیل مراجعه به مساجد و اماکن مقدس بوده و رعایت دقیق مسائل بهداشتی توسط مردم می‌تواند این درصد بسیار پائین را هم به صفر برساند.

وی افزود: هیئت امناء و مسئولین مساجد با توجه به این ظرفیت، آمادگی خود را جهت رعایت همه دستورالعمل‌ها جهت اقامه نماز دائم مهیا کنند.

حجت‌الاسلام ولائی برحق در ادامه افزود: بازگشایی مساجد اماکن مقدس منوط به دستور مستقیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هرگونه فعالیت مساجد نسبت به اطلاعیه‌های رسمی این ستاد خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در شب‌های قدر در مساجد استان البرز تصریح کرد: تصاویر و گزارش‌های واصله، گویا بوده و مساجد توانستند در اوج جمعیت حاضر در مراسم، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و همه موارد را کنترل نمایند؛ این در حالی است که برگزاری نمازهای جماعت یومیه جمعیت بسیار پایین تر از این خواهد بود، بدیهی است با این شرایط احتمال بازگشایی دائم مساجد بسیار بالا است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.