چرا فروشگاه های زنجیره ای گیلان در بحران کرونا با کمبود کالا مواجه نشد؟
رئیس اتاق اصناف گیلان با اشاره به وجود کمبود کالا در آمریکا و کشورهای اروپایی، افزود: نگاه این کشورها فقط به فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای است، اما وجود واحدهای صنفی در سطح استان گیلان و شهرستان رشت موجب شده مردم پخش شوند و فشار را از فروشگاه های زنجیره ای بردارند.

جلال الدین محمد شکریه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شبکه نظام توزیع و بنگاه های خرد در ایام بحران کرونا بیش از پیش خودش را نشان داد، اظهار کرد: خوشبختانه هیچگونه کمبود کالا در سطح شهرستان رشت و استان گیلان نداریم که یک امتیاز بزرگ است.

وی با اشاره به وجود کمبود کالا در آمریکا و کشورهای اروپایی، افزود: نگاه این کشورها فقط به فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای است، اما وجود واحدهای صنفی خواروبارفروشی، مرغ فروشی، قصابی، نانوایی، مواد پروتئینی و فروشگاه میوه در سطح استان گیلان و شهرستان رشت موجب شده مردم بتوانند پخش شوند و کالای مورد نیاز خود را از واحدهای خرد تهیه کنند و فشار را از فروشگاه های زنجیره ای بردارند.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه نظام توزیع استان بسیار خوب عمل کرده است، گفت: اصناف گیلان در جریان برف سال ۹۸ نیز عملکرد مثبتی داشتند و کمترین مشکل ایجاد شد.

شکریه، از کشیک واحدهای صنفی و خدماتی با محدودیت ساعت کار و رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عید خبر داد و خاطرنشان کرد: می خواستیم مردم در ایام تعطیلات با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به وضعیت مالیات، چک و اقساط بانکی واحدهای صنفی در بحران کرونا، یادآور شد: برخی از بنگاه های خرد در بازار شب عید نتوانستند کالا بفروشند و لذا اکنون نیازمند دریافت تسهیلات بانکی طولانی مدت با نرخ بهره تک رقمی هستند تا کالای خود را به فروش برسانند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران، از تعویق زمان پرداخت مالیات واحدهای صنفی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر تصمیمی برای معافیت های مالیاتی کرونایی گرفته نشده است.

شکریه، با بیان اینکه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اشتغال صنفی داریم، تصریح کرد: در استان گیلان ۱۱۰ هزار واحد صنفی داریم که ۴۰۰ هزار اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به همکاری اصناف در تامین ماسک و مواد ضد عفونی در ایام کرونا، عنوان کرد: با همکاری بسیج اصناف ۱۰ هزار بسته بهداشتی و ۱۰۰ هزار ماسک رایگان را در مناطق محروم استان گیلان توزیع کردیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.