هزینه قابل قبول مالیاتی با تایید وزارت بهداشت
مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان گفت: هزینه‌کرد اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تایید وزارت بهداشت، هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور حمایت از مودیان مالیاتی در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، پیشنهادات ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شده که امیدواریم این مصوبات شرایطی را فراهم آورد تا مودیان فارغ از هرگونه نگرانی، در فرصت مناسبی که ایجاد شده به تکالیف قانونی خود در سال آینده عمل کند.

این مسئول با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بخش بهداشت و درمان، ادامه داد: به موجب این مصوبه کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه پارسال و سه ماهه اول امسال جهت تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود.

وی افزود: اشخاص می‌توانند به روش‌هایی که تشخیص می‌دهند، کمک‌های خود از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی از قبیل تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی موصوف را تامین کند و این کمک‌ها به‌عنوان هزینه قابل قبول از درآمد مشمول مالیات آن‌ها کسر خواهد شد.

رضوی تصریح کرد: این شورا همچنین به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داد در سال‌جاری، در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی (اعم از اصل مالیات و عوارض و جرایم) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مودیان مالیاتی در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم به پایان رسیده باشد و این‌گونه مودیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، نسبت به ارائه مهلت جدید پرداخت بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت شش ماه فارغ از مهلت سه ساله مذکور در ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند.

وی یادآور شد: در این بسته حمایتی مصوب شده که همه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده است، تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال متوقف شود. به عبارت دیگر، با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به موجب اختیارات قانونی که دارد، می‌تواند بدهی مالیاتی بدهکاران خود را به صورت قهریه از طریق مسدودی حساب‌های بانکی و سایر رویه‌های قانونی وصول کند، لیکن با توجه به شرایط موجود، بر اساس این مصوبه تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، هیچ‌گونه اقدام اجرایی جهت وصول مالیات به عمل نمی‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به تصمیم سران قوا، صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان شهریورماه امسال نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت، اظهار کرد: همچنین در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفندماه پارسال تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا ۳۱ خردادماه امسال تمدید می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۲۲ دی‌ماه ۱۳۸۱، شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۰ آذرماه امسال، از دیگر مصوبات این شورا بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.