پاکبانان در خط مقدم مبارزه با کرونا
عضو شورای اسلامی شهر هیدج گفت: پاکبانان با توجه به رها شدن دستکش و ماسک در خیابان‌ها از جمله افرادی هستند که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند.

قربان‌علی نقی‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پزشکان و کادر درمانی این روزها به‌عنوان مدافعان سلامت شناخته شده‌اند و در این ایام تلاش بسیاری برای خدمت‌رسانی به بیماران در مراکز درمانی انجام داده‌اند، افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی این گروه از جامعه، هیچ‌گاه از ذهن هم‌وطنان بیرون نخواهند رفت؛ کسانی که شاید از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمتر خانواده خود را دیده‌اند و بیشتر وقت خود را در مراکز درمانی می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: در این بین نباید از زحمات پاکبانان به سادگی گذشت که در این ایام با وجود شیوع ویروس کرونا، اجازه ندادند که شهرها پاکیزگی خود را از دست بدهند؛ کسانی که می‌توان آن‌ها را مدافعان پاکیزگی در شهرها نامید.

این مسئول با اشاره به این‌که در روزهای کرونایی که بخش اعظمی از کسب و کارها تعطیل و دورکاری در برخی از ادارات لحاظ شده‌ است، شاهد فعالیت بی‌وقفه نارنجی‌پوشان شهر به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس هستیم، بیان‌ کرد: پاکبانان افراد بی‌ادعایی هستند که در این شرایط بحرانی می‌کوشند با پاک‌سازی و نظافت سطح شهر، گامی در راستای کاهش شیوع این بیماری بردارند.

نقی‌لو ادامه داد: پاکبانان و نیروهای خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماندهای خطرناک سر و کار دارند در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آن‌ها می‌افزاید.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار سلامت روان در مبارزه با بیماری کرونا و افزایش سیستم ایمنی بدن، ادامه داد: نیروهای فضای سبز نیز در این وضعیت سعی می‌کنند با گل‌کاری و بهسازی فضای سبز شهری شهر را برای تقویت روحیه شهروندان، شاد و سرسبز نگاه دارند تا این اقدامات در شرایط قرنطینه‌ای فعلی نشاط و سرزندگی را برای شهر به ارمغان بیاورد.

این مسئول یادآور شد: در پی اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع کرونا ویروس، شورای اسلامی شهر هیدج با تشکیل جلسات فوق‌العاده اقدامات متعددی را در راستای افزایش سطح سلامت شهروندان و جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری در شهر برنامه‌ریزی و برای اقدام فوری و لازم به شهرداری ابلاغ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح گندزدایی، استریل و ضدعفونی کردن روزانه معابر اصلی و فرعی، میادین، مجتمع خدماتی رفاهی لاله، جایگاه‌های عرضه سوخت، اماکن عمومی، پارک‌ها، بوستان‌ها، آرامستان، مدارس، عابربانک‌ها و دیگر فضاهای عمومی شهر با استفاده از محلول ضدعفونیکننده که بر اساس استانداردهای شبکه بهداشت تهیه شده است، اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر هیدج با تاکید بر این‌که حفظ سلامتی کارگران از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر هیدج است، بیان کرد: به واسطه ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در معابر، کارگران شهرداری به‌ویژه پاکبانان از اقشار در معرض آسیب این بیماری هستند.

وی با اشاره به اقدامات خدمات شهری در رابطه با حوزه سلامت پاکبانان، خاطرنشان کرد: تامین ماسک، دستکش و ژل ضدعفونیکننده به‌طور مرتب برای عوامل خدمات شهری، تهیه لباس ضدعفونی برای عوامل گندزدایی سطح شهر، برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم جهت آشنایی و نحوه رفتار با پسماندهای مختلف عفونی، غیرعفونی و رعایت ضوابط بهداشتی در رابطه با پیشگیری از کرونا ویروس با حضور کارشناسان بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.