از تولید کیت‌های تشخیص تا راه‌اندازی سامانه خرید محصولات مشاغل کوچک
جهاد دانشگاهی به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور طی سه هفته گذشته اقدامات مختلفی از تولید کیت‌های تشخیص مولکولی کووید ۱۹ تا افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس، راه‌اندازی پویش‌های فرهنگی، راه‌اندازی سامانه ۱۲۳ کرونا و سامانه خرید محصولات و خدمات از راه دور مشاغل کوچک انجام داده است.

به گزارش ایسنا، جهاد دانشگاهی با انتشار یک اینفوگرافی به مروری بر اقدامات این نهاد در راستای مقابله با کرونا طی سه هفته- از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹- پرداخته است.

مطالبی که در این اینفوگرافی آمده به شرح زیر است:

۲۶ اسفند/ ۸۹.۴ درصد مردم موافق با قرنطینه شهرهای محل شیوه بیشتر کرونا هستند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که ۸۹.۴ درصد مردم ایران موافق قرنطینه شدن شهرهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع بیشتری دارد، هستند.

۲۷ اسفند/ آخرین یافته‌های علمی درباره کروناویروس

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی ضمن تشریح آخرین یافته‌های علمی در مورد کرونا گفت: با قتل زنجیره ارتباط می‌توان کرونا را کنترل کرد؛ اینکه گفته می‌شود همه مردم به کرونا مبتلا می‌شوند، صحیح نیست. در سال‌های آینده ممکن است ابتلا به کرونا در حد یک سرماخوردگی معمولی باشد.

۲۸اسفند/ تولید بومی کیت تشخیص ویروس کرونا

با تلاش پژوهشگران پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ۱۹ با نام تجاری COVIMED، با استفاده از فناوری‌های روزآمد طراحی و تولید شد.

۲۸ اسفند/ از راه‌اندازی پویش‌های فرهنگی تا تولید محتوای آموزشی-بهداشتی

درپی شیوع ویروس کرونا که به تعطیلی دانشگاه‌ها در سراسر کشور انجامید، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برای مقابله با این ویروس و مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آن مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی را در دستور کار خویش قرار داد.

۲۹ اسفند/ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در صف اول مقابله با ویروس کرونا

همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی مصمم است که با ظرفیت‌سنجی و شناسایی امکانات و نیازها، روند رو به توسعه را در تولید محصولات مورد نیاز به مبارزه با فساد را با استفاده از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد کند.

۵ فروردین/ پایش روزانه بیمار توسط پزشک در کل کشور برای مقابله با کرونا

سامانه ۱۲۳ کرونا به همت اتاق فکر کارشناسی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به نیاز مراقبت از راه دور خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف و موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در منزل از سوی پزشکان و مراقبان سلامت راه‌اندازی شد.

۶ فروردین/ افتتاح آزمایشگاه پیشرفته تشخیص کرونا ویروس

جهادگران پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی ابن سینا جهاد دانشگاهی با توجه به تراکم بالای کاری و نیاز کشور به تشخیص به موقع مبتلایان در جهت ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا اقدام کردند.

۶ فروردین/ آموزش جهاد دانشگاهی در خدمت پویش در خانه بمانید

معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در پی شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا در اقدام ویژه و به پشتوانه تجربه چندین ساله در امر آموزش، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی از راه دور آموزش الکترونیکی برای مخاطبان و فراگیران به منظور کمک به "پویش در خانه بمانیم" کرده است.

۱۰ فروردین/ تولید ماسک و لباس بیمارستانی از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از تولید ماسک و لباس بیمارستانی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با همکاری بسیج دانشجویی استان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.

۱۱ فروردین/ سامانه خرید محصولات و خدمات از راه دور مشاغل کوچک راه‌اندازی شد

به منظور کمک مدافعان سلامت و شکست کرونا، با طرح مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در جهت ترغیب و مشارکت شهروندان در پویش "در خانه بمانید" و همچنین کمک به رونق اقتصادی برخی از کسب و کارهای اینترنتی، سامانه اینترنتی به نشانی http://www.ohop.ir/ راه‌اندازی شد.

۱۲ فروردین/ بهره‌مندی ۳۰ هزار نفر از بسته‌های غذایی و خدمات پیشگیرانه مقابله با کرونا

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم محله‌های حاشیه‌نشین تحت پوشش دفتر تسهیلگری وابسته به این واحد، خدمات مختلف آگاهی‌سازی، فرهنگ‌سازی، و بسته‌های معیشتی و غذایی ارائه شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.