کرونا شوخی ندارد/ مردم در خانه بمانند
دارنده سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه بصری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه کرونا او را داغدار کرده است، تأکید کرد: به همه می‌گویم که کرونا با کسی شوخی ندارد و مردم باید همراهی لازم را داشته باشند و عدم حضور آنان در جامعه زنجیره انتقال این ویروس منحوس را از بین خواهد برد.

محمد برادران، کارگردان و دارنده سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه بصری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به همه مردم توصیه می‌کنم در خانه بمانند؛ من به شخصه از پانزدهم اسفندماه استودیو خود را تعطیل کرده و با وجود ۱۵ کارمند همگی برای از بین رفتن زنجیره این ویروس در خانه مانده‌ایم.

این هنرمند بیان کرد: میزان کشندگی کرونا برای همه مشخص است و کل دنیا با آن درگیر هستند پس برای از بین بردن این ویروس باید زنجیره انتقال آن را از بین برد و این تنها با عدم حضور در اجتماع محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همان ابتدای امر نماز جمعه و مساجد تعطیل شدند تا زنجیره انتقال قطع شود اگر مردم تأمل کنند متوجه خواهند شد که قضیه جدی است چون نماز جمعه بعد از ۴۰ سال و برای اولین‌بار تعطیل شده است.

برادران عنوان کرد: پسرخاله من سعید خورشیدی که از فعالان فرهنگی استان قزوین بود در روزهای پایانی سال گذشته در چهل سالگی به دلیل کرونا درگذشت چون به خاطر یک سرماخوردگی کوچک به بیمارستان مراجعه کرد و با توجه به اینکه بیمارستان‌ها آلوده هستند پس از یک شب درگیر کرونا شد و فوت کرد.

این هنرمند اضافه کرد: باید با صراحت بگویم تا زمانی که مردم درگیری کرونا نشوند و خدای ناکرده یکی از عزیزان خود را از دست ندهند این ویروس را باور نخواهند کرد. چرا هم‌وطنان ما این موضوع را جدی نگرفته‌اند؟ گاهی فکر می‌کنم مردم دلشان به حال خودشان نمی‌سوزد.

وی تأکید کرد: به همه می‌گویم که کرونا با کسی شوخی ندارد و مردم باید همراهی لازم را داشته باشند و عدم حضور آنان در جامعه زنجیره انتقال این ویروس منحوس را از بین خواهد برد.

دارنده سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه بصری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بیان‌کرد: ممکن است ما ناقل این ویروس باشیم و با حضور خود در اجتماعات آن را به دیگران منتقل کنیم، به همین جهت از همه مردم خواهش می‌کنم در منازل خود بمانند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

وی گفت: کروناویروس اعتقادات، آیین‌ها و رسم و رسومات ما را تحت‌الشعاع قرار داده پس بهتر است برای شکست آن از دیدوبازدیدها خودداری کنیم و از طریق فضای مجازی و پیامک و ارتباطات تصویری به بزرگ‌ترها سال نو را تبریک بگوییم من خودم به این طریق سال نو را به بزرگ‌ترها تبریک گفتم آن‌ها بهتر می‌دانند که به خاطر اینکه آن‌ها را دوست داریم در منزلشان حضور پیدا نمی‌کنیم.

برادران اشاره کرد: اگر ناقل باشیم بزرگ‌ترها را درگیر این بیماری خواهیم کرد و خدای ناکرده ممکن است آنان را از دست بدهیم و سال‌های سال در حسرت بمانیم پس به همه توصیه می‌کنم که در خانه بمانند و از طریق فضای مجازی عید را به همدیگر تبریک بگویند.

پرستاران خسته هستند با حضور در منزل به آن‌ها کمک کنیم

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مداوم به مردم توصیه می‌کنند که از منزل خارج نشوند و فعالان فرهنگی و سیاست‌مداران وظایف خود را انجام می‌دهند؛ اینجا مردم باید همت کرده و دلسوز باشند. مردم باید برای زحمات کادر درمانی ارزش قائل باشند چون پرستاران خسته هستند آن‌ها را کمک کنیم و از خانه خارج نشویم.

دارنده سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه بصری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جای تعجب است در عصر ارتباطات که در هر خانواده یکی از اعضا گوشی هوشمند داشته و به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد؛ تلویزیون هم خطرات این ویروس را گوشزد می‌کند و علاوه بر آن با وجود شهادت کادر درمانی چرا مردم اهمیت نمی‌دهند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.