کرونا مشکل درآمدزایی حمل و نقل عمومی را دوچندان کرده است
مدیرکل امور اجرایی ترافیک شهر اصفهان با اشاره به اینکه تعطیلی مترو، فعالیت حداقلی اتوبوسرانی و اجرای طرح زوج و فرد تا ۲۰ فروردین در اصفهان ادامه دارد، گفت: حمل و نقل عمومی همیشه درآمدزایی نداشته و در این شرایط نیز این مشکل دوچندان شده و نیازمند شدید اختصاص یارانه و حمایت های دولتی است.

مسعود بنده‌خدا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهر اصفهان با جدیت در حال اجرا است و در این راستا تا ۲۰ فروردین طرح زوج و فرد از درب منزل با تمام تجهیزات در اختیار و اعمال قانون مستقیم توسط پلیس راهوار اجرا می شود.

مدیرکل امور اجرایی ترافیک شهر اصفهان گفت: با توجه به عدم فعالیت بسیاری از صنوف و لزوم پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کووید ۱۹، ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با حداقل ظرفیت در حد ۲۶ خط اصلی که مسافر بیشتری دارد، فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی که شامل تعطیلی مترو، فعالیت حداقلی اتوبوسرانی و اجرای طرح زوج و فرد است تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت تا مجددا تصمیمات کمیته مقابله با ویروس کرونا ابلاغ شود.

بنده‌خدا با اشاره به کاهش قابل توجه مسافران اتوبوس، ادامه داد: ۲۶ خطی که در این ایام فعال هستند مسافر اندکی دارند، چرا که در حال حاضر بسیاری از مسافران اتوبوس همچون دانش آموزان و دانشجویان از اتوبوس استفاده نمی کنند و ادارات نیز با حداقل پرسنل فعالیت می کنند، بنابراین در شرایط کنونی مسافران اتوبوس تنها بعضی از کارکنان و یا کارگران مشاغل مجاز هستند.

مدیرکل امور اجرایی ترافیک شهر اصفهان افزود: با توجه به کاهش مسافر تاکسی های شهر نیز با رعایت تدابیر ابلاغی بهداشتی به فعالیت محدود خود ادامه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها به شهروندان هم توصیه شده که در خانه بمانند و جز در موارد ضروری و تهیه مایحتاج از خانه خارج نشوند که آن هم از نزدیک منزل تهیه کنند تا نیاز به استفاده از حمل ونقل عمومی نباشد.

بنده خدا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به شدت بر اقتصاد حمل و نقل عمومی اثر گذاشته است، تصریح کرد: حمل و نقل عمومی همیشه درآمدزایی نداشته و در این شرایط نیز این مشکل دوچندان شده که نیازمند شدید اختصاص یارانه و حمایت های دولتی است تا بتواند به خدمت رسانی خود ادامه دهد.

مدیرکل امور اجرایی ترافیک شهر اصفهان با بیان اینکه کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی در این شرایط از ضروریات است، اظهار کرد: هر چه بیشتر و سریع تر باید کسب و کارهای اینترنتی رونق پیدا کنند و کلیه خدمات اداری به صورت مجازی انجام شود، زیرا امر در آینده و با اتمام شیوع کرونا، باعث کاهش حجم ترافیک خودروها و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

بنده‌خدا خاطرنشان کرد: از اوایل اسفند ماه که عملا حجم ترافیک شهر کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت، به همان میزان آلودگی هوا کاهش نیافته بود که این امر قابل بررسی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.