هیچ‌گونه خدماتی به مسافران در قزوین ارائه نمی‌شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر اینکه هم‌وطنان نه تنها به قزوین بلکه به هیچ استانی سفر نکنند و در خانه بمانند؛ گفت: تمامی هتل‌ها و اماکن گردشگری تعطیل است و هیچ‌گونه خدماتی به مسافران در قزوین ارائه نمی‌شود؛ علاوه بر آن رستوران‌ها نیز تعطیل هستند و اجازه برپایی چادر هم در هیچ مکانی داده نمی‌شود.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگرچه استان قزوین یک استان مهانپذیری است اما شرایط امسال به گونه‌ای بود که از قبل اعلام کردیم با توجه به شیوع کرونا شرایط پذیرش مسافر را نداریم.

وی ادامه داد: تمامی هتل‌ها و اماکن گردشگری تعطیل است و هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌شود؛ علاوه بر آن رستوران‌ها نیز تعطیل هستند و اجازه برپایی چادر هم در هیچ مکانی داده نمی‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: توصیه می‌شود هم‌وطنان نه تنها به قزوین بلکه به هیچ استانی سفر نکنند و در خانه بمانند. مهار ویروس کرونا دارای ۲ بُعد است نخست آن‌که مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند؛ ارتباطات اجتماعی باعث شیوع این ویروس می‌شود در بُعد اجتماعی نیز همانطور که متخصصین امر تأکید کردند بهتر است مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله همکاری مردم برای حضور در خانه است، تصریح کرد: در اسفندماه به مردم توصیه شد که در خانه‌ها بمانند ولی توجهی نکردند و در حال حاضر شاهد آمار مبتلایان هستیم؛ توصیه می‌کنیم مردم ۱۵ روز نخست فروردین ماه را در خانه‌های خود بمانند تا بساط این ویروس برچیده شود.

۲۸ تیم در مبادی ورودی قزوین ترددکنندگان را تب‌سنجی می‌کنند

حبیبی ابراز کرد: ۲۸ تیم امدادی و انتظامی در مبادی ورودی استان قزوین حضور دارند که ترددکنندگان را تب‌سنجی می‌کنند اگر مسافران تب بالای ۳۷.۵ درجه داشته باشند به آنان توصیه می‌شود به مبدا بازگردند و اگر توجه نداشته باشند به محل‌های قرنطینه در استان راهنمایی می‌شوند.

وی گفت: مجتمع‌های تجاری و بازار به گونه‌ای نباشد که مردم تجمع کنند؛ بخشی از بازار تعطیل شده و ۱۱ اتحادیه به صورت خودجوش این اقدام را انجام دادند و در خصوص تعطیلی بازار از سوی وزارت کشور ابلاغیه ارسال شده که به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: کادر درمانی همه توان خود را برای خدمت به بیماران به کار گرفته‌اند و تمامی امکانات ادارات در خدمت بخش سلامت قرار دارد و به دستگاه‌های اداری نیز تأکید شده است ۵۰ درصد کارکنان خود را به صورت گردشی به کار گیرند.

۳۱ واحد تولیدی در قزوین خط تولید خود را تغییر داده‌اند

وی یادآور شد: در این مدت ضدعفونی کردن شهر با همراهی مجموعه‌های مردمی و بسیج و نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است و در راستای تهیه ماسک نیز اقدامات خوبی توسط مردم انجام شده است. ۳۱ واحد تولیدی استان خط تولید را تغییر داده و اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده، ژل دست و مواد شوینده کرده‌اند.

حبیبی در پایان گفت: در این مدت ۲ نقاهتگاه در شهرهای قزوین و تاکستان راه‌اندازی شده است؛ البته در شهر آبیک نیز نقاهتگاه دیگری راه‌اندازی شده که خوشبختانه تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته است. همچنین توسط دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان صحرایی برپا شده که خوشبختانه تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.