گفت‌وگویی درباره کرونا از بازترین پنجره!
مدتی است که برخی از هنرمندان گرافیست در فضای مجازی دست به‌کار شده‌اند و با راه‌اندازی پویش گرافیک علیه کرونا در تلاشند تا به زبان هنر از شیوع هرچه بیشتر این ویروس در کشور جلوگیری کنند.

در همین راستا فرزاد ادیبی، هنرمند گرافیست در گفت‌وگویی با ایسنا درباره همراهی هنرمندان با دغدغه‌های اجتماعی به‌ویژه در شرایط اخیر کشور که کلیه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور تعطیل شده‌اند، اظهار کرد: هنرمندان هم بخشی از جامعه هستند و متاثر از آلام و مشکلات هموطنان خود، آثاری خلق می‌کنند که در اپیدمی کرونا هم تلاش‌های آنها را دیده‌ایم.

او در ادامه با اشاره به پویش گرافیک علیه کرونا، بیان کرد: من هم سعی کردم که با تعدادی از طراحان گرافیک، پویشی با هدف بازنشر پیام‌های پیشگیری از کرونا را به صورت گرافیک شروع کنیم که چون به دلیل فشردگی کارهای آخر سال، همه گرفتار بودند، آنچه که از همراهی همکارانم تصور می‌کردم، روی نداد؛ البته بیشتر این عزیزان، فراخوان‌ها را منتشر می‌کنند. بسیاری از دوستانی که طراح هم نیستند، اما دغدغه کمک و پیشگیری دارند نیز فراخوان‌ها و برخی از آثار تولیدشده را در اینستاگرام بازنشر می‌کنند که سپاسگزار آنها هستم.

ادیبی یادآور شد: ما اهالی هنر و فرهنگ تا اندازه‌ای از فرهنگ عمومی برخورداریم و تا حدی از بهداشت و پیشگیری هم آگاه هستیم؛ بنابراین مخاطب این پویش خودمان نیستیم که به زبان هنری صحبت می‌کنیم. معمولا ما اقدامات بهداشتی را می‌دانیم و مراقبیم، اما بخشی از جامعه از بهداشت و پیشگیری درست ناآگاهند و مخاطب هدف ما در این پویش، آنها هستند. این پویش فرصتی برای ابراز وجود هنرمندانه نیست. قرار است که به قول سهراب از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کنیم که بفهمند و بدانند چه کاری بکنند و چه نکنند.

او اضافه کرد: البته من معتقدم که در گرافیک باید مثل حافظ شعر بگوییم که مخاطب عام و خاص، همه از آن حظ ببرند. ما نیز اگر هنرمندانه کار کنیم و آثارمان ارزش هنر داشته باشند، در این عرصه موفق‌تر بوده‌ایم. در میان آثاری که با همین هشتک کار شده‌اند، کارهای خوب و درجه یک هم دیده می‌شود که از منتخبی از آنها می‌توان نمایشگاه خوبی برگزار کرد؛ البته من پیشتر هم گفته‌ام که این کارها الان در این پویش داوری نمی‌شوند.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: امیدوارم طراحان بیشتری به این هشتک گرافیک علیه کرونا بپیوندند و آثار بیشتری تولید و به اشتراک گذاشته بشود که اگر یک نفر، حتی یک نفر هم متوجه پیام‌های پیشگیرانه ما بشود و جانش را نجات دهد به هدف خود رسیده‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.