راه اندازی پویش «اقلام بهداشتی؛ خیرات اموات» در پنجشنبه آخر سال
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از خانواده های گیلانی خواست به پویش «اقلام بهداشتی؛ خیران اموات» بپیوندند و تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما و استان ما درگیر مبارزه با ویروس منحوس کروناست و لذا ضرورت دارد از حضور در تجمعات اجتناب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امروز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن پنجشنبه آخر سال، اظهار کرد: امسال در خانه می مانیم و برای اموات در خانه طلب مغفرت خواهیم کرد.

وی از خانواده های گیلانی خواست به پویش «اقلام بهداشتی؛ خیران اموات» بپیوندند و اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما و استان ما درگیر مبارزه با ویروس منحوس کروناست و لذا ضرورت دارد از حضور در هر تجمعی ولو تجمعات دینی و ارزشی اجتناب کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه می توان از خانه هم برای اموات طلب آمرزش و مغفرت کرد، گفت: رفتن به آرامستان ها و خیرات برای اموات یک سنت حسنه است، اما امسال می توانیم هزینه خیرات را برای تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده و سبد کالای حمایتی را به گروه های جهادی سلامت شهر و روستای خودمان بدهیم.

مهدوی، هزینه کرد برای تهیه اقلام بهداشتی و سبد کالا برای اقشار محروم و کم درآمد را موجب رضایت حضرت حق دانست و خاطرنشان کرد: این خیرات به واسطه تقارن با ماه رجب هم عبادت و هم یک عمل اخلاقی محسوب می شود و خدمت به خلق خداست.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا معیشت برخی از خانوارها را دچار مشکل کرده است، یادآور شد: با ماندن در خانه و صرف هزینه مربوط به خیرات برای تهیه اقلام بهداشتی و سبد کالای حمایتی، علاوه بر جلوگیری از شیوع کرونا، کمک به محرومان را معنا می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان پویش مذکور را یکروزه و ویژه پنجشنبه آخر سال دانست و عنوان کرد: مردم ثواب قرائت حمد و توحید و سوره یس و ختم قرآن را برای اموات بفرستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.