ضدعفونی قزوین توسط مدافعان سلامت با حضور خودجوش جهادگران
دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت استان قزوین گفت: شب گذشته در قالب مانور خدمت‌رسانی و عملیات گسترده کل شهر قزوین با حضور هیئت‌های مذهبی، بسیجیان و موکب‌های اربعینی برای بزرگداشت یاد و نام مجاهد انقلابی مرحوم «سعید خورشیدی» ضدعفونی و گندزدایی شد تا مردم شاهد فعالیت‌های خودجوش مردمی باشند.

محمد حسین طاهری، دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این قرارگاه زیر نظر قرارگاه مردمی «حاج قاسم سلیمانی» شکل گرفته است، اظهار کرد: با توجه به فراگیری ویروس کرونا و پیامدهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن ضرورت داشت گروه‌های مردمی با انسجام بیشتر در راستای افزایش مشارکت حداکثری فعالان فرهنگی و سامان دادن به مسائل و مشکلات محلات همچنین رسیدگی به امور خانواده‌هایی که در معرض آسیب هستند سازمان‌دهی شوند ازاین‌رو قرارگاه جهادی «مدافعان سلامت در استان قزوین» شکل گرفت.

طاهری تصریح کرد: در این مجموعه مساجد، هیئت‌های مذهبی، مواکب اربعین، بسیجیان، مؤسسات مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی مسجد حضور داشته و نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: فراخوان‌های این قرارگاه به مجموعه‌های مردمی ارسال شده و خوشبختانه مردم نیز لبیک گفتند و نیروهای حاضر در ساحت‌های مختلف در حال سازماندهی هستند.

دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت استان قزوین خاطرنشان کرد: شب گذشته ۲۴ اسفند با حضور هیئت‌های مذهبی، بسیجیان و موکب‌های اربعینی برای بزرگداشت یاد و نام مجاهد انقلابی مرحوم «سعید خورشیدی» دبیر ستاد مردمی اربعین که به تازگی دعوت حق را لبیک گفته است؛ کار مشترکی را انجام داده و عملیات مشترک خدمت‌رسانی مدافعان سلامت را انجام دادند.

وی در تشریح این برنامه گفت: در این عملیات توزیع اقلام بهداشتی و غذایی همچنین ضدعفونی معابر مناطق مختلف شهر انجام شد، در این راستا قزوین به ۱۴ منطقه تقسیم و مجموعه‌های مختلف از ساعت ۹ شب این عملیات را در مناطق مختلف خود آغاز کردند.

این مسئول ادامه داد: از آن‌جا که شهرداری تنها بعضی از معابر اصلی و خیابان‌ها را می‌تواند پوشش و ضدعفونی کند تصمیم بر آن شد که محلات توسط این مجموعه‌های مردمی ضدعفونی شود زیرا مردم با آن تماس روزانه دارند.

وی اعلام کرد: این اتفاق از دو هفته پیش آغاز شده بود اما شب گذشته در قالب یک مانور و عملیات گسترده کل شهر قزوین ضدعفونی و گندزدایی شد تا مردم شاهد فعالیت‌های خودجوش مردمی و جهادی باشند.

طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداقل ۴۰ هیئت قزوین با قرارگاه همکاری دارند که امیدواریم هر چه زودتر این عدد به ۷۰ هیئت برسد، در این صورت می‌توان این اطمینان را داشت که هر ۲۴ ساعت یک بار کل قزوین و محلاتی که مردم با آن در ارتباط هستند ضدعفونی می‌شود.

وی اعلام کرد: انعکاس تمامی فعالیت‌های مردمی و خودجوش این قرارگاه توسط کمیته رسانه‌ای، فضای مجازی و هنری در فضای مجازی و رسانه‌ها دنبال می‌شود.

دبیر قرارگاه جهادی مدافعان سلامت استان قزوین در پایان عنوان کرد: امیدواریم با انعکاس این خدمات شاهد امیدآفرینی در جامعه باشیم و مردم این اطمینان را داشته باشند که مجموعه‌های مردمی، بسیج و هیئت‌ها پای کار هستند و خلأهای موجود را پر می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.