ممنوعیت اجتماع در اماکن مقدسه زنجان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اجتماع در اماکن مقدسه و توزیع غذای نذری ممنوع است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اسلام دینی است که رعایت بهداشت و نظافت ارکان اصلی ابعاد تربیتی و رفتارهای فردی و اجتماعی آن را تشکیل می‌دهد که توصیه به وضو گرفتن و مصرف غذاهای حلال از نمودهای ظاهری آن است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری گسترش آن و پرهیز از حضور در اجتماعات، تصریح کرد: بر همین اساس طبق تصمیم ستاد پشیگیری از کرونا و تاکید دانشگاه علوم‌پزشکی، تا اطلاع ثانوی هرگونه تجمع و برگزاری مراسم مذهبی در مساجد، امامزادگان و اماکن مذهبی استان ممنوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به قاعده لاضرر و لاضرار، عنوان کرد: دین اسلام به سلامت جسمی و روانی تأکید فراوان دارد و حفظ جان انسان‌ها یکی از اولویت‌ها است و در شرایطی که می‌توان اعمال عبادی را در خانه انجام داد، باید برای رعایت حقوق شهروندی و بهداشت عمومی، از تجمعات مذهبی و سایر فعالیت‌های غیرضروری پرهیز کرد.

این مسئول همچنین به ضدعفونی اماکن مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰۰ لیتر مواد شوینده برای ضدعفونی کردن بقاع متبرکه و معابر عمومی خریداری و تهیه شده است و درب‌های ورودی و خروجی اماکن متبرکه، ضریح مطهر، جامهری، سرویس بهداشتی، زائرسرا و همه سطوحی که مردم با آن تماس دارند، در نوبت‌های مختلف با مواد شوینده ضدعفونی و استریل می‌شوند.

وی در مورد اختصاص بودجه‌هایی از محل درآمد موقوفات برای تهیه اقلام بهداشتی و کمک به نیازمندان، یادآور شد: تاکنون یک میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافته که سهم حسینیه اعظم زنجان ۷۰۰ میلیون ریال بوده و از موقوفه قیدار نبی (ع) نیز ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کرمی، هشدارها و تصمیمات وزارت بهداشت را اولویت فعلی برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت مردم، توزیع غذای نذری نیز ممنوع است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.