ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس:
اقدام نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه ناقض منشور سازمان ملل است/ ادعای کذب و ساختگی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی
یک نماینده مجلس گفت: اقدام نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه بر علیه کشور مستقل و ملت مقاوم سوریه ناقض منشور سازمان ملل و نافی قواعد و موازین بین المللی است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، موشک پراکنی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بعد از چندین روز تهدید و ارعاب را نشانه ضعف راهبردی و عملیاتی ایالات متحده و این کشورها دانست و این تحرکات را ناقض منشور سازمان ملل و اقدامی انفعالی و نمایشی ارزیابی کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به شکست مفتضحانه تروریست های مورد حمایت غرب و عربستان سعودی در غوطه شرقی و آزاد سازی این منطقه راهبردی توسط ارتش سوریه، پیروزی های روز افزون محور مقاومت را موجب خشم و عصبانیت حامیان غربی، عبری و عربی تروریست ها دانست.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل جنجال آفرینی چند روز گذشته با محوریت ادعای کذب و ساختگی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را سناریویی تکراری و مزورانه برای تحت فشار قرار دادن حاکمیت سوریه و مقدمه چینی و ایجاد مشروعیت جهت حمله نظامی به این کشور و جلوگیری از پیروزی بر تروریست ها معرفی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای ایجاد جنجال توسط حامیان تروریست ها در خصوص بکار گیری سلاح های شیمیایی را توطئه ای کثیف و طراحی شده از جانب کشورهای غربی معرفی کرد و این مساله را با پیشروی نظامی محور مقاومت و شکست های پی در پی تروریست ها کاملا مرتبط دانست.

ساداتی نژاد یادآور شد که هرگاه ارتش سوریه با همکاری هم‌پیمانان اقدام به پیشروی برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال تروریست ها می کند کشورهای حامی آنها به سرعت اقدام به دروغ پراکنی و خبرسازی جعلی با محوریت حمله شیمیایی می کنند تا شاید چند صباحی جلوی شکست مزدورانشان را بگیرند و به آنها روحیه و جانی تازه ببخشند.

ساداتی نژاد تهدید در بکار گیری زور و اقدام نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه بر علیه کشور مستقل و ملت مقاوم سوریه را ناقض منشور سازمان ملل و نافی قواعد و موازین بین المللی دانست و با اشاره به چندین روز تهدید و ارعاب از جانب این کشورها، کیفیت و نتیجه اقدام نظامی صورت گرفته را کاملا بی ارزش و آن را نمایانگر ضعف راهبردی و عملیاتی این کشورها و بسته بودن دست آنها در تغییر معادلات منطقه و سوریه ارزیابی نمود.

معاون اسبق حقوقی و پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد که تکلیف جبهه نبرد در سوریه و منطقه بر روی زمین و در میدان مشخص می شود نه با اقدامات ایذایی و بی اثر نظامی در هوا که صرفا جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد و با هدف انحراف افکار عمومی کشورهای غربی از رسوایی ها و مشکلات داخلیشان به راه انداخته می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.