عیسی کلانتری: غلط کردند، من سیاسی حرف نزدم
معاون رئیس‌جمهور گفت: صحبتم در کنگره اصلاح نباتات و زراعت با ۱۰ هزار عضو متخصص سیاسی نبود، دیدگاهم تخصصی و در حوزه سیاستگذاری بخش کشاورزی است.

سردار محمدرضا نقدی معاونفرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا اعلام کرد «ایران ظرفیت تولید غذا برای یکو نیم میلیارد نفر را دارد» و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز دیدگاهاو را تأیید کرد.

اما عیسی کلانتری در پانزدهمین کنگره ملی علومزراعت و اصلاح نباتات، به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به علت تائید نظر سردارنقدی انتقاد کرد و نتیجه این رفتار را "انحراف همه تصمیم‌گیران"دانست که در نهایت به "تعطیلی بخشی از کشاورزی" می‌انجامد.

معاون رئیس جمهور گفت «درحوزه اصلاح و روش‌های مهندسی ژنتیک کسانی که توهم نفوذ دارند تصمیم‌گیری می‌کنند ودر قبال آن انجمن‌های علمی سکوت می‌کنند. مگر ما حق داریم در امور نظامی دخالت کنیم؟ولی آنها به خود اجازه می‌دهند تفکراتشان را بر ما تحمیل کنند و این ناشی از سکوتماست.»

این صحبت های کلانتری موضوع گزارش جهت دار بی‌بی‌سی شد واین رسانه تلاش کرد به نظرات کارشناسی رئیسسازمان حفاظت از محیط زیست رنگ و لعاب سیاسی دهد.

عیسی کلانتری به مانور خبری بی بی سی دربارهصحبت های خود که با هدف سیاسی کردن موضوع انجام شد واکنش نشان داد و به خبرآنلاینگفت: بی بی سی غلط کرد. من بحث سیاسی نداشتم، دیدگاهم تخصصی و در حوزه سیاستگذاری بخش کشاورزی است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: صحبتم در آنجا اینبود وقتی کنگره اصلاح نباتات و زراعت با ۱۰ هزار عضو متخصص درباره نوع کاشتمحصولات و تغذیه افراد ساکت باشند کسی مثل آقای نقدی از بی اطلاعی اش می گوید «بهیک میلیارد نفر غذا می دهیم». در واقع وقتی انجمن های علمی ساکت می شوند دیگرانیمثل آقای نقدی اظهارنظر می کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.