شمار موارد قطعی کووید۱۹ استان سمنان از مرز ۶۰۰۰نفر گذشت
بنا به گفته رؤسای دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، شمار موارد قطعی کووید۱۹ این استان از مرز ۶۰۰۰نفر گذشته است.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شناسایی ۱۱۳ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا جدید در ۶ شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

وی ادامه داد: با شناسایی این بیماران کرونایی،شمار مبتلایان به این بیماری در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان به عدد دو هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنان روند ابتلا به ویروس منحوس کرونا و روند بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در کشور و مناطق تحت پوشش دانشگاه رو به افزایش است خواستار توجه جدی‌تر مردم به پروتکل‌های بهداشتی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به شرایط فوق بحرانی در برخی مناطق این استان تصریح کرد: محدودیت های گروه های شغلی ۳و۴ در شهرستانهای سمنان، سرخه، آرادان و مهدیشهر و محدودیت های گروه های شغلی ۲،۳،۴ برای شهرستانهای دامغان و گرمسار و همچنین شاهرود اعمال شده است.

همچنین دکتر رضا چمن رئیس علوم پزشکی شاهرود نیز روز گذشته گفت: شمار مبتلایان قطعی و تست‌های مثبت در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به حدود سه هزار و صد مبتلا رسیده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عموم شهروندان خواست: با رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، به حداقل رساندن رفت‌وآمدها، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز جدی از اجتماعات و دورهمی‌ها علوم پزشکی و مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری ویروسی عالمگیر کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شمار بالای مبتلایان در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس آمارهای رسمی، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۱۸۳ نفر به این‌ بیماری مبتلا می شوند که این رقم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.