با برگزاری هرگونه تجمعی در ۱۳ آبان مخالف هستیم
ستاد استانی مقابله با کرونا در استان کرمان برگزار شد.

دکتر "محمدصادق بصیری" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ظهر امروز دهم آبان ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به محدودیت های اعمالی در استان کرمان گفت: باید تعداد مراجعین در ادارات را کم کنیم و دورکاری باید به گونه‌ای باشد که باعث ترغیب کارکنان به سفر نشود لذا طبق بخشنامه های اجرایی به دستگاه های اجرایی استان، دورکاری کارمندان در استان به صورت یک روز در میان خواهد بود ضمن انکهاداراتی که ماموریت‌های ویژه پدافندی، امدادی، امنیتی و تعزیراتی دارند به طور استثناگ می توانند از تیم‌های عملیاتی استفاده کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که از هفته قبل در برخی از نقاط استان کرمان آغاز شده اظهار کرد: محدودیت‌هایی اعمالی در شهرهای کرمان، بافت، زرند، بردسیر، سیرجان و رفسنجان همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با ابراز تاسف از روند صعودی مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در کرمان بیان کرد: وضعیت ۶ شهرستان استان همچنان فوق حاد است.

وی افزود: ۷ راهبرد مورد نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز باید در استان کرمان جاری شود که این راهبردها شامل "تشدید نظارت‌ها"، "افزایش تست‌های تشخیصی"، "قرنطینه خانگی"، "آموزش اطلاع رسانی و فرهنگسازی"، "حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر"، "ایجاد محدودیت‌های هدفمند و هوشمند" و "انجام درمان سرپایی" هستند.

بصیری با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کووید ۱۹ در گروه سنی سالمندان، تصریح کرد: باید مواظب این گروه سنی باشیم و در همین راستا طرح‌هایی برای سالمندان در دست اجرا داریم همچنین امیدواریم در تعطیلات در پیش رو مسافرت اتفاق نیفتد و اگر سفری رخ دهد نیروهای انتظامی و پست‌های بازرسی در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی تقویت درمان سرپایی را یکی دیگر از راهبردهای هفتگانه وزارت بهداشت دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم درمان سرپایی را تقویت کنیم بار بستری‌ها کمتر می‌شود.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا کرمان بیان کرد: مصوبات ستاد کرونا بسیار خوب بوده است اما متاسفانه در اجرا به خوبی عملیاتی نشده است و قاعدتا در اجرا چند مشکل است که یکی از این مشکلاتاین بوده که گاهی اوقات تصمیمات اجرایی نیستند و یا برخی از تصمیمات مشکلاتی در مسیر اجرای آنها وجود دارد که باید آنها را رفع ضمن انکه برای اجرا به همکاری مردم نیاز داریم که در همین راستا اغناسازی مردم برای همکاری نیز بسیار مهم است.

دکتر "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه با برگزاری هرگونه تجمعی در ۱۳ آبان ماه (روز دانش آموز) مخالف هستیم، تاکید کرد: هیچ یک از جلسات ادارات و دستگاه های اجرایی نباید با بیش از ۱۵ نفر به صورت حضوری برگزار شود و به دلیل آنکه نمی‌توان جلسات امنیتی را به صورت مجازی برگزار کرد، لذا تنها برگزاری این نوع جلسات به صورت حضوری مجوز داشته و مستثنی می باشد.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور نیز صبح امروز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: محدودیت‌های جدیدی برای ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان اعمال می‌شود که از روز چهارشنبه تا جمعه بعد (۱۰ روز ) این محدودیت ها برای مراکز استان اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: آن ۴۳ شهرستان قبلی هم که برایشان محدودیت در نظر گرفته بودیم را مجددا تمدید کردیم. برای این ۲۵ مرکز استان هم همانطور که گفتیم از روز چهارشنبه کار محدودسازی را آغاز می‌کنیم.

روحانی یادآور شد: فعالیت‌های ردیف ۳ و ۴ که بیشتر جنبه آموزشی دارند و با تجمع افراد همراه می‌شوند نیز در این ۱۰ روز تعطیل می‌شود که همه این موارد و سایر مصوبات را سخنگوی ستاد به اطلاع خواهد رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.