آماده‌سازی ۱۰۰ تخت نقاهتگاهی در خدابنده
فرماندار خدابنده گفت: طی یک ماه اخیر ۴۵ میلیون تومان جریمه بابت گرانفروشی‌ و عدم‌ رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی یک ماه اخیر صدور اخطار شفاهی به اصناف توسط اصناف و مرکز بهداشت در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳۷۰ مورد، صدور اخطار کتبی ۵۰ مورد، پلمب واحدهای صنفی ۱۷ مورد (آرایشگاه‌های زنانه، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها) و تشکیل پرونده برای گرانفروشان اصناف در سطح شهرستان و ارسال به تعزیرات حکومتی ۲۵ مورد گزارش شده که در مجموع ۴۵ میلیون تومان جریمه برای متخلفان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه صد تخت نقاهتگاهی با تجهیزات کامل برای بیماران کرونایی آماده‌ کرده‌ایم، تصریح کرد: ۸۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران در نظر گرفته‌ شده است. همچنین ۲۰ تخت icu برای بیماران بدحال کرونایی در شهرستان تدارک دیده شده است.

بیگدلی با اشاره به اینکه ماسک سه لایه برای مدارس و بانک‌ها به قیمت ۸۵۰ تومان و در داروخانه‌ها ۱۱۵۰ تومان برای عموم عرضه می‌شود، افزود: تعداد بیماران بستری و فوتی کرونایی از میانگین استانی پایین‌تر است.

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین سرانه تحت بیمارستانی در استان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۸ تخت و در خدابنده یک تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است، یادآورشد: از نظر امکانات زیرساختی درمانی از قبیل سرانه تخت، از میانگین استانی و کشوری پایین هستیم و اگر مردم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نکنند وضعیت بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

فرماندار خدابنده در ادامه تصریح کرد: با توجه‌ به‌ اینکه بالای ۶۵ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند و بیشترین نگرانی‌ ما برگزاری ‌عروسی‌ها، دورهمی‌های شبانه در روستاها است که کمیته سلامت روستایی با حضور بهورز، دهیار، رئیس شورای روستا، مدیر مدرسه و روحانی مسجد برای مدیریت بیماری کرونا در روستاها تشکیل جلسه می‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.