تبدیل کانون‌های مساجد لرستان به کارگاه‌های تولید ماسک
مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به این‌که بسیاری از کانون‌های مساجد به کارگاه‌های خیاطی و تولید ماسک تبدیل شده است، گفت: ماسک‌های تولیدی کارگاه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بین مردم به‌ویژه مردم حاشیه شهرها به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

محمد ابدالی‌پور امروز ۷ آبان در تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا، اظهار کرد: در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های جهادی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برای مقابله با بیماری کرونا آغاز شده است.

وی با بیان این‌که با شیوع ویروس کرونا در کشورمان فعالان مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به شیوه‌های مختلف در کنار مردم برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش کرده‌اند، بر فعالیت همه‌جانبه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محور فعالیت‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی و به‌عنوان پایگاه‌های مردمی برای مقابله با بحران کرونا و دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده هستند.

ابدالی‌پور اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری معین هر شهرستان به‌عنوان پایگاه و محور برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای مقابله با ویروس کرونا هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به این‌که پویش‌های مردمی چون کتابخوانی، جشنواره نماز، تواشیح، سرود، دلنوشته و برنامه‌های فرهنگی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد طراحی و در عرصه فضای مجازی با رویکرد تلاش برای تشویق مردم برای در خانه ماندن منتشر شده است، تصریح کرد: همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری در عرصه ضدعفونی و گندزدایی پیشگام هستند.

وی با تاکید بر این‌که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تهیه مواد ضدعفونی کننده به‌صورت مستمر محیط مسجد، کانون، محلات و مناطق مختلف را ضدعفونی و گندزدایی می‌ونند، خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای توانمند، جذب حمایت و مشارکت خیرین، مشارکت در طرح غربالگری، کمک به شبکه بهداشت و درمان، ضدعفونی و گندزدایی از خیابان‌ها، معابر، درب منازل مردم و در برخی موارد منازل مردم حاشیه شهرها از دیگر فعالیت‌های فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به این‌که بسیاری از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اعضای کانون با همکاری همدیگر محیط کانون و حسینه‌های مساجد را به کارگاه‌های خیاطی و تولید ماسک تبدیل کرده‌اند، ادامه داد: ماسک‌های تولیدی کارگاه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بین مردم به‌ویژه مردم حاشیه شهرها به صورت رایگان توزیع می‌شود.

ابدالی‌پور با اشاره به توزیع مواد غذایی ویژه نیازمندان در مساجد، گفت: با مشارکت خیران بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۸ کانون فرهنگی و هنری در استان لرستان، اظهارکرد: هم‌اکنون اغلب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان محور سازماندهی تلاش‌های مردمی و خیرین برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.