از شنبه آینده هیچ داروخانه‌ای نباید ماسک "سه لایه" را بیش از ۱۳۰۰ تومان بفروشد
معاون غذا و داروی استان کرمانشاه تاکید کرد: از شنبه آینده تمام داروخانه‌های استان باید ماسک سه لایه را با قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان بفروشند.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قیمت مصوب جدید ماسک در استان گفت: قیمت جدید ماسک سه لایه استاندارد با لایه وسط "ملک بلون" در استان ۱۳۰۰ تومان است و این قیمت مصوب دو روز پیش به تمام داروخانه های استان ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین قیمت خرید ماسک از مراکز پخش هم برای داروخانه‌ها ۱۱۵۵ تومان است، یعنی داروخانه ها باید ماسک را به قیمت ۱۱۵۵ خریداری کرده و به قیمت ۱۳۰۰ تومان به مردم بفروشند.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ داروخانه ای حق ندارد ماسک را با قیمت بیشتر از ۱۱۵۵ تومان خریداری کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی داروخانه ها هنوز خریدهای قبلی ماسک را دارند و بر مبنای قیمت مصوب قبلی که ۱۶۰۰ تومان بود می فروشند، در همین راستا تا هفته آینده مهلت دادیم تا داروخانه ها این خریدهای قبلی را با همان قیمت ۱۶۰۰ تومان به فروش برسانند.

وی افزود: از روز شنبه هفته آینده(۲۶ مهر) هیچ داروخانه ای در استان حق ندارد ماسک سه لایه را با قیمت بیش از ۱۳۰۰ تومان به فروش برسد و این امر تخلف است و قطعا از سوی دستگاه های ذیربط برخورد خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه توان تولید ماسک در استان بسیار بالا رفته گفت: در حال حاضر تولید کنندگان استان توان تولید روزانه تا ۵۰۰ هزار ماسک را دارند که بسیار بیش از نیاز استان است.

وی افزود: در حال حاضر کمبودی در تولید ماسک در استان نداریم و نیازی به واردات این محصول به استان نیست و تولیدات داخلی استان جوابگوی نیاز استان است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.