رخداد بی سابقه در تریبون رسمی نمازجمعه / وزیر در آستانه استیضاح ، سخنرانی پیش از خطبه را تبلیغاتی کرد
فاطمی امین در آستانه استیضاح، به عنوان سخنران پیش از خطبه ، نماز جمعه تهران از عملکرد خود دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر صمت در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت: در حوزه معدن، امسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت شده است ولی تنها ۴.۵ میلیون تن مواد خام صادر شده است. ۹۹ درصد استخراج از معادن کشور در داخل کشور فرآوری شد و البته به جرات می گوییم صادرات مواد خام معدنی کاهش زیادی داشته است.

فاطمی امین توضیح داد: رشد تولید در برداشتهای مس، سنگ آهن و سرب هم داشته ایم. موضوع بعدی سرمایه گذاری است. اگر به دنبال اشتغال و رشد اقتصادی هستیم، علاوه بر اینکه باید از ظرفیتهای بومی استفاده کنیم، باید به سرمایه گذاری توجه شود. متاسفانه در سالهای اخیر به سرمایه گذاری توجه ویژه ای نشده است و نرخ استهلاک سرمایه گذاری هم جبران نشده است.

وی گفت: سال گذشته ۴۲ پروژه بزرگ معدنی به مبلغ ۱۷ میلیارد دلار آغاز شد که این نویدبخش تولید و اشتغال در سالهای آینده است. حدود ۵۰ پروژه بزرگ با ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۱۲ هزار نفر اشتغال فعال می شود.

وزیر صمت افزود: متاسفانه توزیع جغرافیایی مناسبی در سرمایه گذاری نداریم. در برخی جاها بیش از حد فعالیت ها مستقر شده و خیلی جاها شاهد مهاجرت و بیکاری هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.