روحانی: نمی‌توان فضای مجازی را مسدود کرد/دولت کارهای بزرگی انجام داد
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در ۸ سال گذشته مسأله آموزش و پرورش را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات کشور مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: دولت با تدوین لوایح مختلف و اقدامات لازم در زمینه حقوق معلمین و کارهای عمرانی در سطح آموزش و پرورش نشان داد که هیچگاه اهمیت آموزش و پرورش را فراموش نکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات معلمین و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور با تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: امیر المؤمنین علی(ع) بزرگترین و عالی‌ترین شاگردی بود که در مکتب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) همه درس‌های عالم را آموخت و امروز جشن شاگرد و استادی امام علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) می‌تواند الگوی جامعه ما باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط دولت در ۸ سال گذشته یکسان نبوده و از فراز و نشیب برخوردار بوده است، خاطر نشان کرد: بخش بزرگی از این فراز و نشیب خارج از اختیار دولت بود. یعنی به گونه‌ای ما در مقاطع مختلف مورد آزمایش قرار گرفتیم.

روحانی افزود: اینکه در فروردین ۹۸، ۲۵ استان کشور همزمان با سیلاب مواجه می‌شوند و زلزله ۷.۳ ریشتری بوجود می‌آید به نوعی آزمایش الهی است و در این آزمایش مردم از طبقات مختلف به صحنه آمده و به کمک هموطنان خود شتافتند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه شدیم به گونه‌ای که مجبور بودیم برای خرید یا فروش یک کالا از مسیرهای مختلفی عبور کنیم و این مشکل در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

روحانی تصریح کرد: در سایه این جنگ اقتصادی سیستم بانکی کشور به طور کامل مسدود شد و صادرات، واردات، کشتیرانی و بیمه با تحریم شدید مواجه بود و این مشکلاتی است که خارج از اختیار ما بود و از طرف کسانی که ضد ایران و مردم بودند بر ما تحمیل شد و هدف آنها نیز تضعیف دولت نبود، بلکه می‌خواستند در کل کشور مسلط شوند و این را به صراحت اعلام کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هنر ملت ایران این بود که در برابر این توطئه‌ها، ایستادگی کرد و دولت نیز در حد توان تلاش کرد تا مشکلات مردم را کاهش دهد، اظهار داشت: دولت از اواخر سال ۹۸ یک بسته حمایتی برای ۶۰ میلیون نفر اختصاص داد که هنوز هم ادامه دارد، یارانه را برای حدود ۷۸ میلیون نفر واریز می‌کند و به طور مرتب حقوق و مستمری‌ را در آخر هر ماه پرداخت کرده است. این در حالی است که درآمد کشور یک مرتبه صدها هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

روحانی اضافه کرد: در طول ۸ سال گذشته حتی یک روز هم اجازه ندادیم حقوق و مستمری‌ها با تأخیر مواجه شود و در بازپرداخت اوراقی که دولت در ۸ سال گذشته منتشر کرده یک لحظه هم تأخیر نیفتاده است.

رئیس جمهور گفت: در طول ۸ سال گذشته به طور متوسط حقوق کارمندان ۵ برابر، حقوق بازنشسته‌ها نسبت به ابتدای دولت یازدهم ۷ برابر و حقوق مستمری‌بگیران ۱۲ برابر شده است و دولت هر چه در توان داشته برای کمک به مردم به صحنه آورده است اما بی‌تردید توان دولت در برابر مشکلات مردم برابری نداشت و مشکلات مردم بیشتر بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات فقط به دست دولت نیست، اظهار داشت: باید وحدت جامعه و کشور را حفظ کنیم و وقتی حاکمیت نظری دارد، دولت نیز در برابر حاکمیت تسلیم است و آن را می‌پذیرد. ضمن اینکه برای حل مشکلات لازم است همه نهادها و دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش، گفت: امروز همانطور که وزیر آموزش و پرورش گزارش داد هیچ مدرسه خشتی، گلی و کپری در کشور وجود ندارد و در ۸ سال گذشته به طور متوسط هر روز ۲۸ کلاس اضافه شده است. دولت در این مدت تلاش کرده، مدارس را نوسازی کند و لوایح مرتبط با رتبه‌بندی را تهیه و پیگیری کرده است.

روحانی با بیان اینکه دولت در ۸ سال گذشته کارهای بزرگی را در سخت‌ترین شرایط انجام داده است، به احیاء دریای ارومیه اشاره کرد و گفت: برای این کار بزرگ ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و پول اختصاص دادیم و حدود ۳۶ کیلومتر تونل و سد بزرگی به این منظور ساخته شده است و برنامه‌ریزی کردیم تا هر سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود و این کار بزرگی است که کسی تصور نمی‌کرد دولت در این شرایط سخت بتواند آن را اجرا کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت همچنین طرح‌های بزرگ راه‌آهن را در راستای تکمیل زیرساخت‌های کشور اجرایی کرده است و فردا بخش بزرگی از پروژه‌های مربوط به راه‌آهن به افتتاح خواهد رسید البته دولت می‌توانست اینگونه طرح‌ها را به اجرا در نیاورد و پول آن را در بین مردم توزیع کند و مقداری از مشکلات کاسته شود، اما در این صورت پس آینده فرزندان و جامعه چه می‌شود؟

روحانی اهمیت هنرستان‌ها در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم به وزرای آموزش و پرورش تأکید داشتم که کاری کنند که دانش‌آموزان در سال آخر فارغ‌التحصیلی خود حداقل یک شغل را بلد باشند و باید بتوانیم آموزش و پرورش را به تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات متصل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت‌ها و خطرات موجود در حوزه فضای مجازی مراقبت در مقابل خطرات آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه استفاده از فضای مجازی باید فرزندان خود را در مقابل خطرات آن حفاظت و صیانت کنیم و در این خصوص یکی از مسئولیت‌های معلمین و مسئولین آموزش و پرورش این است که به دانش‌آموزان، آموزش دهند که چگونه از این فضای جدید استفاده کرده و ایمن بمانند چرا که نمی‌توان جلوی فضای مجازی را به طور کامل بست.

روحانی اقدامات دولت در حوزه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم زیرساخت‌های بهداشتی را تا حد زیادی تقویت کردیم و بیش از ۴۰ هزار تخت بیمارستانی اضافه کرده و تخت‌های آی‌سی‌یو را ۲.۵ برابر افزایش دادیم. با اقدامات دولت در افزایش بیش از ۱۰۰ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد تحول در حوزه سلامت و افزایش ۳.۵ برابری پهنای باند توانستیم در مواجهه با این مشکل موفق عمل کنیم.

رئیس جمهور افزود: در بخش واکسن هم توانستیم هم از خارج خریداری کرده و هم تولید آن را در کشور راه‌اندازی کنیم و امروز روزانه حدود ۵۰۰ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند و یکی اولویت‌های دولت در این زمینه معلمان هستند که از فردای عید غدیر خم این کار آغاز خواهد شد.

روحانی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان در دوران کرونا، خاطر نشان کرد: بدون تردید اگر از اوایل سال ۹۹ تا امروز کلاس درس و مدرسه به طور کامل کنار گذاشته شده بود، دانش‌آموزان و خانواده آنها با مشکلات زیادی مواجه بودند، اما اقدام دولت در تکمیل زیرساخت‌های فضای مجازی کمک کرد تا با راه‌اندازی سامانه‌هایی مانند شاد ضمن اینکه روند آموزش تعطیل نشود، بلکه عدالت آموزشی نیز انجام شود.

در ابتدای این مراسم وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات و تصمیمات راهبردی وزارت آموزش و پرورش در طول دوره دولت تدبیر و امید در مسیر تعالی نظام تعلیم و تربیت و رسیدگی به امور معلمین و فرهنگیان ارایه کرد.

در این دیدار همچنین نمایندگان خیرین مدرسه‌ساز و اولیاء دانش‌آموزان در سخنانی با اهدا لوح سپاس به رئیس جمهور از حمایت‌های دولت تدبیر و امید قدردانی کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.