انجام حدود یک میلیون تست کرونا در فارس/مرگ ۲۱ نفر در یکروز
یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون بیش از ۹۷۰ هزار تست تشخیصی از افراد مشکوک گرفته شده است.

دکتر عبدالرسول همتی، یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: از ابتدای این همه گیری تا امروز، ۸۷۴ هزار و ۹۸۰ تست تشخیصی مولکولی از افراد مشکوک به کرونا در فارس گرفته و منجر به شناسایی ۲۵۴ هزار و ۲۲۶ بیمار مثبت قطعی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به انجام ۹۹ هزار و ۹۲۱ تست در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از افراد مشکوک و دارای علامت در فارس، گفت: ۱۴ هزار و ۵۶۰ مورد از این تست‌ها مثبت تشخیص داده شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۶۶۳ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۶۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام خبر جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد که تعداد کل جانباختگان بیماری کرونا از ابتدای همه گیری تاکنون در استان فارس ۴۳۸۱ نفر شده است.

شروع واکسیناسیون گروه ۷۵-۸۰ سال به زودی

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۴۴ هزار و ۵۱۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و با بیان اینکه مجوز تزریق واکسن کرونا به گروه سنی بین ۷۵ تا ۸۰ سال از سوی وزارت بهداشت صادر شده است، گفت: با توجه به اینکه موجودی واکسن در فارس به اندازه کافی نیست، امیدواریم از اواخر هفته، کار واکسیناسیون این گروه آغاز شود.

همتی تاکید کرد: مردم اکیدا از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع رسانی پیامکی از سوی مجموعه سلامت استان فارس باشند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشاندهنده خاموش شدن پیک چهارم نیست، از مردم خواست با مجموعه سلامت همکاری کرده تا با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.