تشکیل صف از دغدغه‌های همیشگی مبارزه با کرونا
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در مبارزه با کرونا وجود دارد، ازدحام مردم و تشکیل صف برای تهیه کالاها است.

کوروش شعبانی ظهر امروز (۱۸ اسفندماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار ابهر، با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ابهر از لحاظ شیوع کرونا نگران‌کننده است، اظهار کرد: آمار مثبت سرپایی‌ها طی روزهای اخیر در ابهر رو به افزایش است.

وی با اشاره به نزدیکی عید نوروز و روزهای پایانی سال، ادامه داد: با شیوع کرونا یکی از دغدغه‌هایی که در روزهای پایانی سال به یک نگرانی تبدیل می‌شود، تشکیل صف و تجمع مردم برای تامین اقلام شب عید است که این امر خطرآفرین محسوب می‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه یکی از اماکنی که طی این روزها باید نظارت جدی بر آن‌ها وجود داشته باشد، میوه‌فروشان و آجیل‌فروشان هستند، بیان کرد: بررسی‌ها نشان داده است ۶۰ درصد ابهری‌ها، میوه‌ها را بدون ضدعفونی کردن و شستن در یخچال قرار می‌دهند.

این مسئول، تداخل اصناف را یکی از آسیب‌های بازار ابهر عنوان کرد و گفت: این امر سبب می‌شود کالایی که توسط یک صنف خاص باید توزیع شود، توسط سایر اصناف نیز توزیع شده و همین موضوع نظارت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و برخلاف ماده ۱۳ بهداشت محیط است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر، با اشاره به توزیع کالاهای تنظیم بازار در روزهای پایانی سال از جمله میوه، متذکر شد: برای جلوگیری از ازدحام مراکز توزیع حتماً باید افزایش یابد و اطلاع‌رسانی دقیق در این حوزه انجام شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه افزایش ساعات توزیع اقلام نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: واحدهایی که مبادرت به توزیع اقلام اساسی می‌کنند باید حتماً از مکان مناسب برای توزیع برخوردار باشند و بر رعایت پروتکل‌ها در این اماکن اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت‌ها بر اصناف و بازار در روزهای پایانی سال، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲۰ تیم نظارتی بهداشتی آماده نظارت بر بازار همزمان با روزهای پایانی سال هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.