مسابقه «سپاس پرستار» به ایستگاه آخر رسید
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: اگر در حوزه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مسئولیتی به مجموعه ما واگذار کند پذیرا خواهیم بود و به بخش درمان کمک خواهیم داد.

علی احمدی‌زاده در نشست اختتامیه مسابقه «سپاس پرستار» عنوان کرد: امروز کادر درمان به نوعی به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا هستند و بالغ بر یک سال است که در مسیر زحمت کشیدند که هم در تمام جهان نمره خوبی گرفتند و واقعاً زحمت های آنها غیر قابل انکار است.

وی اظهار کرد: ما نیز در مجموعه جهاد دانشگاهی سعی کردیم در کنار این عزیزان باشیم و در ابتدای شروع انتشار ویروس کرونا توانستیم دو عدد خط تولید ماسک را ایجاد کنیم و تا چند ماه کمبود و مشکل ماسک را تا حدی برطرف کنیم و هم در ارائه ماسک و هم گان به بیمارستان ارائه خدمت دهیم و موفق به تولید حدود ۷۰ هزار ماسک و گان شدیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد به این فکر افتادیم که آزمایشگاه ویروس‌شناسی برای حل مشکلات آزمایش کرونا راه‌اندازی کنیم و الحمدلله با همراهی رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آزمایشگاه کرونای استان بوشهر راه اندازی شد و در حال حاضر نیز روزانه و با تعرفه دولتی در حال خدمت است به نحوی که اقشار ضعیف تر جامعه نیز مشکلی برای انجام آزمایش نداشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: آمادگی آن را نیز داریم که در همین راستا اگر دانشگاه مسئولیتی به مجموعه ما واگذار کند پذیرا خواهیم بود و به بخش درمان کمک خواهیم داد. زحمات یک ساله عزیزان کادر بهداشت و درمان بسیار قابل تقدیر و تشکر است. آرزوی سلامتی و سربلندی این عزیزان و خانواده هایشان را دارم و همچنین برای شهدای مدافع سلامت آرزوی علو درجات را از ایزد منان مسئلت و برای خانواده‌های این شهدای عزیز صبر و عزت و زندگی خوبی آرزو داریم.

احمدی‌زاده یادآور شد: از همه عزیزانی که در مسابقه دلنوشته سپاس پرستار شرکت کردند تشکر می کنم و به رسم یادبود از دلنوشته های برتر نیز تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

پرستاران روایت فتحی دیگر رقم زدند

مسئول دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست گفت: به تمام مجاهدین سلامت خصوصا بانوی جهادی و پرتلاش سرکار خانم دکتر اسفندیاری، رئیس محترم مرکز آموزشی درمانی خلیج فارس درود می‌فرستم که بی شک اگر تلاشهای مجدانه و جهادی ایشان و همکارانشان نبود امروز در استان شاهد شرایط بسیار نامطلوبی بودیم.

هدی دشتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت افزود: قریب به یک سال است که در شرایط اپیدمی کرونا که به شدت فرسایشی هم هست قرار داریم. در این دوره این فرشتگان رحمت نقش تاثیرگذار و تاریخی در مراقبت و حفاظت از سلامتی جامعه داشتند که الحمدالله این ایثار زبانزد همه است و این عزیزان ما در نهایت ایثار، کرامات انسانی و از خودگذشتگی توانستند در روند بهبودی بیماران خدمات شایسته ای انجام دهند و در جبهه نبرد با ویروس هزار چهره کرونا، روایت فتحی دیگر رقم بزنند.

وی تاکید کرد: پرستاران ما در طول تاریخ اسوه صبر شکیبایی بودند خصوصا پرستارانی که در کنار آموزه‌های علمی از آموزه های دینی هم الهام گرفته و با انگیزه و عشق و تاب آوری از جان خود نیز گذشتند. خدا تمامی شهدای مدافع سلامت را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد و ان شاالله به حق زینب کبری سلام الله آثار و برکات این خدمات در عرصه ابدی برای ایشان ثبت و محفوظ باشد.

گفتنی است اختتامیه مسابقه سپاس پرستار با تقدیر از نویسندگان دلنوشته های برتر، برگزار شد. این مسابقه به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بوشهر و با همراهی بیمارستان آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر و دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در قالب دلنوشته و در دو بخش دلنوشته های دانشجویی و دلنوشته های پرستاران خطاب به شهدای مدافع سلامت استان برگزار شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.