آرامستان‌های کرمانشاه پنجشنبه "غریبان" و "آخرسال" تعطیل است
رییس ستاد مقابله با کرونای شهرداری کرمانشاه از تعطیلی آرامستان‌ها در روزهای پنجشنبه غریبان و پنجشنبه آخرسال خبر داد.

یحیی عیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انتقال سریع ویروس کرونا در تجمعات و مکان‌های شلوغ، گفت: در همین راستا بر اساس مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان، آرامستان‌های کرمانشاه روزهای پنجشبنه غریبان و پنجشنبه آخرسال تعطیل است.

وی افزود: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد مردم در روزهای جمعه بعد از آن مراجعه کنند، روزهای جمعه بعد از این دو روز هم تعطیل شده و در مجموع چهار روز ۲۱ و ۲۲ و نیز ۲۸ و ۲۹ اسفند آرامستان های کرمانشاه تعطیل است.

عیدی از مردم خواست به هیچ عنوان در این روزها به آرامستان های کرمانشاه مراجعه نکنند و بدانند این تصمیم برای حفظ سلامت و جان خود آنهاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته توقع این است که مردم در سایر روزها هم به آرامستان نیایند، چرا که حضور جمعیت در یک مکان می‌تواند موجب انتقال سریع ویروس کرونا شود و در شرایطی که کرونای انگلیسی هم در استان شناسایی شده، خطر حضور در مکان‌های شلوغ به مراتب بیشتر شده است.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به شلوغی هفته بازارها و روزبازارها در روزهای پایانی سال گفت: در همین راستا اهتمام ویژه ای بر اجرای پروتکل های بهداشتی در این مراکز داریم و در حال حاضر در کنار تذکرات و برخورد با فروشندگانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، اقداماتی همچون توزیع ماسک رایگان در سطح بازار را هم در دستورکار قرار داده ایم.

عیدی گفت: در بحث سیستم حمل و نقل شهری هم ضدعفونی و گندزدایی تاکسی و اتوبوس‌ها توسط هشت اکیپ سیار در حال انجام است و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، سلامتی رانندگان به طور مرتب بررسی می شود.

وی افزود: در میدان بار هم که تجمع بسیار است، یک اکیپ بهداشتی مستقر شده و تذکرات لازم بابت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک داده می شود.

عیدی گفت: اجرای پروتکل ها توسط دستگاه های مسئول یک طرف قضیه است، اما طرف اصلی خود مردم هستند که باید برای حفظ سلامت خودشان پروتکل ها را رعایت کننند.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرداری کرمانشاه افزود: ما تاحدی می توانیم تذکر بدهیم و برخورد کنیم، اما درنهایت این خود مردم هستند که باید همکاری کرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

این مسئول با اشاره به افزایش بستری بیماران کرونایی در استانهای همجوار گفت: این زنگ خطری برای استان است و همه باید همکاری کرده و مانع این شویم که استان به چنین وضعیتی گرفتار شود. شهرداری هم مانند دیگر نهادها با تمام توان در راستای اجرای هرچه بیشتر و بهتر پروتکل های بهداشتی پای کار است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.