اسکان مسافران نوروزی در قزوین ممنوع است
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در سال‌های گذشته در ایام نوروز مسافران در مدارس اسکان داده می‌شدند اما در نوروز پیش رو اسکان مسافر در مدارس و برپایی چادر و ایجاد کمپ در بوستان‌های استان ممنوع است اما فعالیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تابع دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مسافرت‌های نوروزی تصریح کرد: در استان قزوین برای نوروز ۱۴۰۰ هیچ‌گونه برنامه تبلیغی برای جذب مسافر نخواهیم داشت و ورودی‌های شهر برای استقبال از مسافران آماده نمی‌شود، به شهرداری و میراث فرهنگی نیز تأکید کردیم که امسال برنامه خاصی برای جذب مسافر نداریم و نباید میزبانی برنامه‌ای را بر عهده بگیرند.

وی افزود: در سال‌های گذشته در ایام نوروز مسافران در مدارس اسکان داده می‌شدند اما در نوروز پیش رو اسکان مسافر در مدارس و برپایی چادر و ایجاد کمپ در بوستان‌های استان ممنوع است اما فعالیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تابع دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: فعالیت هتل‌ها اگر مجاز باشد نیز با توجه به شرایط شکننده استان قزوین این فعالیت‌ها با محدودیت همراه خواهد بود چراکه اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم گرفتار پیک چهارم بیماری خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه نمی‌کنیم که میراث فرهنگی همانند سال‌های گذشته خدمات و بازدید از مراکز تاریخی داشته باشد، استان شرایط پذیرش این موضوع را ندارد چراکه با بازگشایی مراکز تاریخی و اجازه بازدید مسافران به استان قزوین جذب می‌شوند، همچنین هیچ برنامه اجتماعی و تجمعی نباید برگزار شود.

حبیبی در ادامه با اشاره به فعالیت رستوران‌ها بعد از ساعت ۲۱، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا فعالیت بعد از ساعت ۲۱ برای کلیه اصناف و کسبه ممنوع است از طرفی منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در استان برقرار است اما مسئله‌ای که مطرح است ارائه خدمات بیرون بر بعدازاین ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات بیرون بر رستوران‌ها بعد از ساعت ۲۱ نیاز شهر قزوین است در این حوزه نیز با اصناف جلساتی برگزار می‌کنیم، با توجه به این‌که غذای بیرون بر یک ضرورت است طبق تصمیم اصناف و ستاد کرونا چند رستوران را هر شب به‌صورت کشیک انتخاب می‌کنیم که بعدازاین ساعت صرفاً به‌صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: همچنین در تمام ادارات و واحدهای تولیدی استان باید ظرف ده روز تست رپید انجام بگیرد تا بتوانیم ارزیابی کلی از وضعیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.