نگاه رسانه های جهان امروز به کجاست؟
روزنامه «گاردین» در گزارشی به موسسه‌های تولیدکننده واکسن کرونا پرداخته و نوشته است: آنها میلیاردها دلار از راه ساخت واکسن کسب کردند. آنها برای به دست آوردن درآمد کلان در صف هستند. واکسن‌های کرونا با این وعده آمدند که زندگی عادی را برای انسان‌ها فراهم کنند. آنها با بازار جهانی که به دست آوردند به ده‌ها میلیارد دلار درآمد سالانه رسیدند. مادرنا و فایزر در این راه پیشتازند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۱۷ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ «گاردین»، نشریه انگلیسی نوشته است: جو بایدن طرح اقتصادی دارد و آن را بزرگ بودن می‌خواند. اما سیاستمداران می‌گویند قادر نخواهد بود، شکاف میان راست و چپ‌گراها را پر کند. طرح مورد ادعای بایدن، نه تنها مقابله با کرونا است بلکه بیکاری را که از «رکود بزرگ»، تا به امروز بی‌سابقه است از بین خواهد برد. اما خبرگان می‌گویند این رویایی دست نیافتنی است.

_ اما نگاه «یو اس ای تودی» به نیویورک است: نیویورک صحنه‌ها را روشن کرد. تالارهای نمایش و سینما به روی آمریکایی‌ها در نیویورک گشوده شد. در شهری که هرگز خواب ندارد.

_ نگاه روزنامه «گاردین» به موسسه‌های تولیدکننده واکسن کرونا، از «فایزر تا مادرنا» است. آنها میلیاردها دلار از راه ساخت واکسن کسب کردند. آنها برای به دست آوردن درآمد کلان در صف هستند. واکسن‌های کرونا با این وعده آمدند که زندگی عادی را برای انسان‌ها فراهم کنند. آنها با بازار جهانی که به دست آوردند به ده‌ها میلیارد دلار درآمد سالانه رسیدند. مادرنا و فایزر در این راه پیشتازند. مادرنا ۱۱ سال است که به بازار دارو آمده، اما فایزر از ۱۸۴۹ پدید آمده است.

_ باز اعتراض در میانمار؛ شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف شلیک نظامیان به معترضان در میانمار شد. همین خواسته سبب شد تا نظامیان با شلیک گاز اشک‌آور به متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام کنند. بعد از کودتای نظامی در ماه گذشته در این کشور و دستگیری آنگ سان‌سوچی، رهبر میانمار بیش از پنجاه تن در تظاهرات اعتراض‌آمیز، کشته شده‌اند.

_ «له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی نوشته است: مگان، عروس ملکه انگلیسی که از زندگی در کاخ همراه با همسرش کناره گرفت در گفت‌وگویی ماهواره‌ای که شش میلیون یورو دریافت کرد، گفت: به خاطر دروغ‌های ملکه بسیار چیزها را از دست داده‌ایم. مگان و همسرش، پسر پرنسس دایانا زندگی عادی به دور از زندگی در کاخ را انتخاب کردند.

* از حاشیه خبرها:

«لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «بدون غذای معجزه آسا»، نوشته است: دکتر فردریک سالدمان، متخصص تغذیه و قلب می‌گوید دانش پزشکی هنوز به غذای معجزه‌آسایی برای سیستم دفاعی بدن دست نیافته است. با این همه مواردی هستند که این سیستم را تقویت می‌کنند. چون گوشت قرمز برای کمبود آهن، کیوی، فلفل و سبزی‌ها که برای تامین ویتامین سی می‌توانند به یاری سیستم دفاعی بدن بیایند.

این نویسنده فرانسوی پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه غذا و سلامت می‌گوید که با تغذیه طبیعی به سیستم دفاعی بدن خود اعتماد کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.