کرونای جهش یافته کودکان و نوجوانان را بسیار بیشتر از کرونای معمولی درگیر می‌کند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای جهش یافته کودکان و نوجوانان را بسیار بیشتر از کرونای معمولی درگیر می‌کند.

دکتر مریم کوشکی امروز ۱۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط موجود تنها راه پیشگیری و مبارزه با کرونای جهش یافته رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیش‌تر است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: سرعت انتشار ویروس کرونای جهش یافته بسیار بیشتر از کرونای معمولی است.

وی تصریح کرد: زین پس باید هر ابتلا را از نوع ویروس جهش یافته تلقی کرده و با تمرکز و دقت بالا مراقبت‌های لازم را در نظر بگیریم.

کوشکی با تأکید بر عدم حضور در مکان‌های شلوغ تا حد امکان و رعایت فاصله اجتماعی، گفت: برای پیشگیری بهتر است در مکان‌های پرازدحام علاوه بر ماسک های معمولی از ماسک های پارچه‌ای به صورت توامان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خطر جدی است، خاطر نشان کرد: رعایت فاصله بین افراد حداقل به اندازه یک متر و نیم حتما از طرف شهروندان رعایت شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: ایام نوروز پیشرو بسیار حیاتی و سرنوشت ساز خواهند بود و دید و بازدیدهای نوروز می تواند منجر به یک طغیان مرگ بار بیماری شود.

کوشکی تأکید کرد: مردم باید در این ایام مانند سال گذشته و حتی شدیدتر دید و بازدیدها را منتفی و یا به صورت مجازی انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای جهش یافته کودکان و نوجوانان را بسیار بیش تر از کرونای معمولی درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها بهتر است برای سلامت فرزندان خود حضور در مکان‌های عمومی را محدود و دید و بازدید نوروز را منتفی کنند، تصریح کرد: در خصوص محدودیت‌های کرونایی در جلسه آینده ستاد استانی مبارزه با کرونا در استانداری لرستان تصمیم گیری خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.