افزایش بیماران سرپایی در نهاوند خبر از موج جدید بیماری می‌دهد
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: زمانی که پای سلامت مردم در میان باشد، هیچ‌گونه خطایی قابل بخشش نیست و امیدواریم در نهاوند رنگ بالاتر از زرد را شاهد نباشیم اما برای این مهم همه ما مسئول هستیم و باید همه پای کار باشیم.

مراد ناصری یکشنبه ۱۷ اسفندماه در ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس شهرستان نهاوند با هدف بررسی آخرین وضعیت مقابله با کرونا در شهرستان، اعلام کرد: مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند یک هفته فرصت دارد اوضاع تمامی باشگاه‌های ورزشی سطح شهرستان را کنترل و ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه از امروز حضور اصناف در سطح بازار و شهر باید پررنگ‌تر باشد به طوریکه در مقابله با ویروس کرونا ابتدا باید مغازه‌داران بپذیرند که خود موارد را رعایت کنند، افزود: قصد تعطیلی بازار را نداریم اما شرایط باید کنترل شود.

ناصری با اشاره به اینکه باید مراسم های عروسی و عزا مدیریت شوند، ادامه داد: هیچ‌گونه خطایی در این زمینه قابل بخشش نیست چراکه پای سلامت مردم در میان است، ایام پیش‌رو کاملاً شکننده است و اگر کوچکترین غفلتی کنیم متأسفانه وارد بحران می‌شویم.

وی گفت: مردم بحران و شرایط را پذیرفته‌اند به طوریکه در این حوزه کار فرهنگی پاسخ داده است اما شرایط فعلی را می‌توان بدون متضرر شدن کسبه کنترل کرد بنابراین در سطح شهر مردم باید آگاه شوند و اطلاع‌رسانی به مردم در دستور کار مدیران ستاد کرونا به ویژه اداره صمت و اصناف قرار گیرد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در نهاوند باید انجام شود، اظهار کرد: برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم، اصحاب رسانه به کمک ستاد کرونا بیایند و شبکه بهداشت آمار دقیق در اختیار رسانه‌ها قرار دهد در ضمن ماشین‌های سیار برای اطلاع‌رسانی در سطح شهر فعال شود تا مردم پیام و هشدار کرونا را زودتر دریافت کنند.

وضعیت بازار را در روزهای باقیمانده سال بدون تعطیلی کنترل کنیم

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز در این جلسه بیان کرد: تا این لحظه به دنبال تعطیلی اصناف و بازار نیستیم، نیاز است این قشر به کمک ستاد کرونا بیایند تا بتوانیم وضعیت بازار را بدون تعطیلی در روزهای باقی‌مانده سال کنترل کنیم.

سرهنگ مختاری گفت: اصحاب رسانه در یک سال گذشته در کنار ستاد کرونا بودند و به خوبی موارد را برای عموم اطلاع‌رسانی کردند اما نیاز است همچون گذشته در بحث اعلام هشدارها و توصیه های لازم برای مردم اطلاع رسانی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه مطرح کرد: طرح شهید سلیمانی با همراهی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، نیروهای سپاه و بسیج و دستگاه های ذیربط به خوبی در شهرستان به اجرا درآمد و نتایج مطلوبی به همراه داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز با بیان اینکه افزایش تعداد بیماران به ویژه بیماران سرپایی خبر از موج جدید این بیماری در شهرستان را می دهد، گفت: باید با تدابیر لازم هم برای سلامت و هم معیشت خانواده ها را به منظور کنترل این بیماری تأمین کنیم.

دکتر سیامک دانشور ادامه داد: آماری که توسط رسانه ها اعلام می شود مربوط به بیماران مثبت بستری در بیمارستان است بنابراین این آمار کامل و جامع نیست.

وی توصیه کرد: تعطیلی سالن های ورزشی، نظارت بر آرایشگاه های زنانه، اجرای محدودیت های ترافیکی، استفاده از ماشین بلندگودار و آژیر هشدار، بستن خیابان قیصریه، ساماندهی وضعیت مطب ها، پاساژها و آرامستان های شهرستان با توجه به جمعه آخر سال و کمپین «نه به مسافر» در دستور کار قرار گیرد چراکه بسیاری از موارد ذکر شده کانون شیوع بیماری است در ضمن وضعیت برگزاری جشن های عروسی و عزا در شهرستان بسیار نگران کننده است که باید در این زمینه حتماً نظارت و اقدامی انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.