خبرنگاران قزوینی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند
استاندار قزوین گفت: برخی خبرنگاران هستند که آن‌ها هم به دلیل حضور در برنامه‌ها و فعالیت مستمر باید در ستاد واکسیناسیون شناسایی و واکسینه شوند، امکان واکسیناسیون همه خبرنگاران وجود ندارد اما افرادی که همکاری جدی دارند و حضورشان ضرورت دارد لازم است که واکسینه شوند باید بررسی شود و این افراد شناسایی شوند.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۶ اسفند در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ویروس کرونا هر لحظه می‌تواند ما را دچار تلاطم کند ما همیشه باید نگران باشیم، این ویروس نه زمان، نه مکان، نه مدیریت فراگیر را می‌شناسد، اگر یک نفر غفلت کند کافی است که ویروس شیوع پیدا کند.

وی افزود: مردم باید بیشتر همراهی کنند و در فضای عمومی کمتر ظاهر شوند، علوم پزشکی در کنترل بیماری خوب عمل کرده است به طوری که یک ماه پیش هفته‌ای بین ۱۲ تا ۱۳ نفر فوت کرونایی داشتیم اما با متمرکز شدن علوم پزشکی و اجرای طرح شهید سلیمانی با کاهش فوتی کرونا رو به رو شدیم، مسئولان شهرستان آبیک نیز با کمترین پشتییانی توانستند وضعیت را کنترل کنند و قرنطینه را به خوبی اجرا کردند به طوری که شاهد شیوع ویروس جهش یافته خارج از آبیک نبودیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: حافظه تاریخی ما به شدت آسیب دیده است و فراموش می‌کنیم که کرونا چه خطراتی برای ما دارد، تغییر رویکرد مردم در مواجهه با کرونا مشکل جدی در مدیریت ایجاد می‌کند، همه به طور شبانه روزی برای پیشگیری تلاش می‌کنند اما هنوز بسیاری از افراد باور ندارند که خطر در کمین آن‌ها است، در ایام نوروز ما به شدت نگران هستیم که دیدوبازدیدهای خانوادگی در عیدنوروز باعث افزایش میزان ابتلا به کرونا شود.

وی تاکید کرد: طبق گزارش وزارت بهداشت مرگ و میر ویروس جدید به شدت تصاعدی است و اثرگذاری بیشتری دارد بنابراین برای ایام عید باید برنامه‌ریزی با دقتی انجام دهیم و هر مسئله‌ای که موجب شیوع کرونا می‌شود باید محدود شود، برنامه‌ها باید با رویکرد کاهش اجتماع در همه جا اجرایی شود.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: رنگ‌بندی‌های استان هم نباید به صورت کنونی اعلام شود چون باعث عادی انگاری مردم می‌شود؛ زمانی که می‌گوییم وضعیت استان قزوین زرد است همه به سمت رستوران، جاده سلامت می‌روند نباید اجازه دهیم که ترددهای بین شهری خارج از عرف و بدون برنامه و نظارت اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: محدودیت‌های ایام عید باید به صورت جدی صورت بگیرد، امسال هم مانند سال گذشته هیچ برنامه‌ای در استان برای عید نوروز نداریم و برگزاری هر گونه برنامه اجتماعی ممنوع است، هیچکدام از مراکز تفریحی و فرهنگی ما باز نمی‌شود، این مراکز به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل است به طوری که در صورت باز بودن باید پروتکل‌ها با شدت بیشتری اجرا شود، در غیر این صورت آسیب جدی خواهیم دید.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نباید محدودیت‌ها را با استان‌های دیگر مقایسه کنیم و با توجه به شرایط و وضعیت اجتماعی خودمان باید تصمیم گیری کنیم، در هر منطقه با توجه به شرایط خودش باید محدودیت اعمال شود، در آستانه انتخابات نیز قرار داریم که باید در برگزاری این حرکت بزرگ مراقبت جدی اتفاق بیفتد چراکه اگر مدیریت نکنیم نیز انتخابات هم تحت تأثیر کرونا قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون کرونا یادآور شد: واکسیناسیون طبق یک دستورالعمل کلی اجرایی می‌شود، ما بخش‌هایی داریم که این مشاغل به شدت در معرض کرونا و بیماری هستند مانند کارمندان تنظیم بازار که باید توسط معاونت سیاسی و دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و واکسینه شوند، در ایام عید نظارت‌ها باید جدی شود و این افراد درگیر هستند.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: برخی خبرنگاران نیز هستند که آن‌ها هم به دلیل حضور در برنامه‌ها و فعالیت مستمر باید در ستاد واکسیناسیون شناسایی و واکسینه شوند، امکان واکسیناسیون همه خبرنگاران وجود ندارد اما افرادی که همکاری جدی دارند و حضورشان ضرورت دارد لازم است که واکسینه شوند باید بررسی شود و این افراد شناسایی شوند.

وی تاکید کرد: در اواسط فروردین ماه پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد بیشتری واکسن در اختیار استان قزوین قرار گیرد تا افراد بیشتری در سطح استان واکسینه شوند که ما در این راستا تلاش می‌کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: واحدهای صنفی استان قزوین در ساعاتی که تردد ممنوع است نباید فعالیت داشته باشند با متخلفان باید به صورت جدی برخورد شود، اتحادیه‌ها ۲ روز فرصت دارند که پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت فعالیت بعد از ساعت ۹ شب را به صورت کامل به اصناف اطلاع دهند و بعد از آن از روز دوشنبه ۱۸ اسفند هر واحد صنفی متخلف در حوزه کرونا یک هفته تعطیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صورت تکرار تخلف واحد صنفی متخلف ۴۵ روز تعطیل و پلمب شده و اگر تخلف عدم رعایت ممنوعیت فعالیت بعد از ساعت ۲۱ دوباره تکرار شود، پروانه کسب واحد صنفی مربوطه ابطال می‌شود.

جمالی‌پور تاکید کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی نیز باید کرونا را جدی بگیرند و از کارگران تست بگیرند، بسیج واحدهای تولیدی باید به عنوان ناظر ستاد کرونا فعالیت کند و اگر پروتکلی رعایت نشود باید به ستاد اطلاع دهند، در ادارات نیز باید میز خدمت فعال شود و تردد به ادارات به صفر برسد، قبل از ۲۹ اسفند از تمام ادارات دولتی باید به صورت رایگان تست گرفته شود و واحدهای تولیدی نیز ملکف هستند که تست خریداری و در زمان تعیین شده تست رپید همه واحدهای تولیدی انجام شود، بانک اطلاعاتی نیز باید تهیه و تعداد آلودگی‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: بودجه دانشگاه محدود است و مجموعه‌ای که فعالیت دارد باید خودش در تهیه تست رپید همراهی کند، هر جا امکان دارد منابع در اختیار قرار می‌گیرد.

استاندار قزوین همچنین به موضوع برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و متوسط در سالن نمایشگاه بین‌المللی قزوین اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نمایشگاه یادشده به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و فقط متخصصان با کارت شناسایی در آن حضور می‌یابند، مشکلی برای برگزاری این نمایشگاه به صورت محدود وجود ندارد، همچنین برخی از مسئولان که در اجتماعات و گردهمایی‌های بالای ۲۰ نفر بدون رعایت پروتکل‌ها شرکت می‌کنند برای بار اول به کمیته انضباطی معرفی شده و در صورت تکرار این کار عزل می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.