می‌توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا هم باشیم
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به شدت سرایت ویروس در خوزستان، مراجعات به بیمارستان‌ها در واحد زمان نسبت به پیک‌های قبلی بیشتر شده و این مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

دکتر فرهاد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شدت سرایت ویروس جهش‌یافته کرونا اظهار کرد: زمانی که شدت سرایت و تکثیر ویروسی زیاد می‌شود، جهش یا موتاسیون در آن اتفاق می‌افتد و این جهش، اجتناب‌ناپذیر است. این جهش ممکن است در هر کشوری رخ دهد و آنچه که در اهواز با آن مواجه هستیم سوش جهش‌یافته کرونا است.

وی افزود: آزمایش‌های میکروب‌شناسی انجام‌شده روی ویروس کرونا نشان می‌دهد که سوش ویروس با آنچه در پیک‌های قبلی کرونا در خوزستان با آن مواجه بوده‌ایم، متفاوت است و شدت سرایت آن نیز بسیار بیشتر است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: با توجه به این جهش به وجود آمده در ویروس، می‌توانیم شاهد موتاسیون ایرانی کرونا نیز باشیم و حتی ممکن است در ماه‌های آینده موتاسیون دیگری نیز شاهد باشیم زیرا این مساله در ماهیت ویروس است که وقتی به شدت زیاد سرایت می‌کند و منتشر می‌شود، موتاسیون در آن رخ می‌دهد و شاید نام‌گذاری برای آن، چندان علمی نباشد.

سلطانی گفت: این جهش یا موتاسیون می‌تواند در ایران برای ویروس کرونا اتفاق بیافتد و شاهد سوش جدیدی برای کرونا باشیم.

وی افزود: با توجه به شدت سرایت ویروس در خوزستان، مراجعات به بیمارستان‌ها در واحد زمان نسبت به پیک‌های قبلی بیشتر شده است و این مساله ما را تحت فشار قرار داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.