مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی دانشجویی سیمرغ تمدید شد
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین بنا بر درخواست عده زیادی از دانشگاهیان، مهلت ثبت و ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۴ فروردین‌ماه تمدید شد.

به گزارش ایسنا،دکتر حسن زائری لطف این جشنواره را عرصه تجلی استعدادهای هنری و خلاقیت دانست و بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که از جهت شیوع ویروس کرونا در کشور وجود دارد درخواست‌های مختلفی برای تمدید مجدد جشنواره صورت گرفت. به همین منظور و در جهت تسهیل حضور علاقمندان در شرایط دشوار کنونی و درگیری تعداد کثیری عزیزان در مراکز درمانی اقدام به تمدید دریافت آثار کردیم.

وی افزود: این جشنواره تا ۱۴ فروردین‌ماه بنا به درخواست دانشگاهیان و همچنین فشرده بودن وظایف کادر درمان تمدید شده است. همچنین با وجود استقبال در روزهای پایانی تمهیداتی اندیشه شده است تا دانشگاهیان بتوانند با کمترین مشکل آثار خود را در سامانه جشنواره ثبت کنند.

زائری‌لطف با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان از جشنواره بین‌المللی سیمرغ عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا در این دوره از جشنواره، استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته و تاکنون تعداد آثار به بیش از ۳۱ هزار اثر از ۱۵ هزار کاربر شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با قدردانی از مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی که در شرایط سخت کرونا به هماهنگی با دانشجویان و جمع‌آوری آثار مشغول هستند اعلام کرد: از نظر تعداد آثار ثبت شده در هر دانشگاه، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کرمانشاه و تبریز پیشتاز بوده و دانشگاه‌های کرمان، فسا، ایلام، مازندران، اصفهان، ارومیه، زنجان و شهیدبهشتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین از افزایش کیفی این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: پس از برگزاری وبینار مجازی با مسئولان دبیرخانه‌های دانشگاهی جشنواره سیمرغ، جلسات مختلفی برای آسیب‌شناسی و بررسی نظرات کارشناسی عزیزان برگزار کردیم تا بتوانیم تدابیر کیفی بهتری را برای این دوره از جشنواره اندیشیده و آن را به اجرا دربیاوریم.

به گزارش مفدا، یازدهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ» با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.