صدور برگه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای بیش از ۳۵ هزار زنجانی
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای دی‌ماه تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۶۶۰ فقره برگه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رعایت‌نکنندگان محدودیت‌های تردد شبانه صادر شده است.

سردار رحیم جهانبخش صبح امروز (۱۴ اسفندماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به بحث شلوغی بازار زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه کسبه زنجان چند ماهی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند، اکنون از رونق اقتصادی بازار زنجان خرسند هستیم اما بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط متصدیان واحدهای صنفی و همشهریان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها و بازرسی‌های روزانه درصد استفاده از ماسک در سطح امکان عمومی استان مناسب است ولی رعایت پروتکل‌ها در واحدهای صنفی توسط متصدیان ضعیف‌تر از شهروندان است، افزود: افراد متولی نظارت اعم از اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، واحدهای بازرسی مجامع صنفی و بازرسان دانشگاه علوم‌پزشکی استان باید به این موضوع دقت‌نظر داشته باشند تا از این ناحیه دچار مشکل نشویم.

این مسئول با تاکید بر اینکه متصدیان واحدهای صنفی استان در بحث رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی پیش‌قدم باشند، تصریح کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، چگالی افراد در سطح بازار بیشتر خواهد شد و اگر به یک مرحله‌ای برسد ممکن است با دستور ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ناچار به اعمال محدودیت‌هایی خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان در رابطه با اعمال قانون محدودیت‌ تردد شبانه در استان زنجان، ادامه داد: از ابتدای دی‌ماه تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۶۶۰ فقره برگه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رعایت‌نکنندگان محدودیت‌های تردد شبانه صادر شده است. گفتنی است با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، راضی به اعمال محدودیت نیستیم ولی این یک سیاست مبتنی بر صیانت سلامت جامعه برای کاهش دورهمی‌های شبانه است.

جهانبخش از برقرار بودن محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در استان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که به دلیل شغل خود ناچار به تردد شبانه هستند، مجوزهای لازم‌ را اخذ کنند و سایر همشهریان از تردد شبانه پرهیز کنند تا دچار ضرر مالی نشوند، زیرا اکنون تعداد گشت‌ها افزایش پیدا کرده و در ایام پایانی سال تعداد گشت‌ها بیشتر خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.