بار زیاد مراجعه به بیمارستان‌های خوزستان / سهمیه واکسن خوزستان افزایش می‌یابد
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش هستند که کمبودهای استان خوزستان را رفع کنند ولی بار مراجعه به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است و از مردم خواهش می‌کنیم بیشتر همکاری کنند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: رنگ‌بندی جدیدی در استان خوزستان نداشته‌ایم و کماکان ۱۱ شهر قرمز هستند و عدد ۱۲ شهر که اعلام شده بود را اصلاح می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص اعلام شرایط ویژه در خوزستان از سوی وزارت کشور افزود: عصر سه‌شنبه نشست مشترک قرارگاه عملیاتی خوزستان و قرارگاه مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس با وزیر کشور و معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد. با توجه به اینکه وضعیت استان خوزستان در شهرهایی قرمز است و تعداد بیماران زیاد است، نیازمند بودیم که از ستاد ملی نگاه ویژه‌ای به خوزستان شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: در تامین واکسن از آقای وزیر خواستم و ایشان تاکید کردند که سهمیه استان خوزستان در توزیع اخیر بیشتر می‌شود؛ با توجه به اینکه بیماران خاص و پرسنل درمانی خوزستان در خطرناک‌ترین حالت هستند.

وی افزود: دومین مورد، تشدید محدودیت‌ها بود. تشدید محدودیت‌هایی که در سه هفته گذشته انجام شد شاخص RT را از ۱.۵۹ به ۱.۲۳ رسانده است یعنی سه هفته پیش به ازای هر ۱۰۰ بیمار، ۱۵۹ بیمار تولید می‌شد و اکنون به ازای هر ۱۰۰ بیمار ۱۲۳ بیمار تولید می‌شود. هر چند آهنگ انتشار بیماری کمتر شده اما تا زمانی که به عدد یک نرسیم این پیک شکسته نمی‌شود و باید این محدودیت‌ها و همکاری مردم و رعایت پروتکل‌ها و ماسک زدن ادامه یابد.

ابول‌نژادیان در خصوص تامین تجهیزات و امکانات نیز تصریح کرد: تجهیزات تست و کیت‌های تشخیصی روزانه برای ما ارسال می‌شود و نیاز ما تامین می‌شود و وزیر بهداشت در این زمینه حمایت ویژه‌ای دارد. در خصوص دستگاه‌های اکسیژن‌ساز کمبود داشتیم که در همین هفته، سه دستگاه بزرگ اکسیژن‌ساز وارد بیمارستان‌ها شد و دو دستگاه نیز که برای تعمیر اساسی داده بودیم، اورهال شدند.

وی افزود: دستگاه‌های ونتیلاتور نیز برای ICU بزرگ بیمارستان امام اهواز نیاز بود که بخش زیادی از آن تامین شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش هستند که کمبودهای استان خوزستان را رفع کنند ولی بار مراجعه به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است و از مردم خواهش می‌کنیم بیشتر همکاری کنند. در حال حاضر سطح رعایت پروتکل‌ها در استان خوزستان از ۵۰ درصد قبل به ۸۲ درصد رسیده است و تا ۹۵ درصد فاصله است که افزایش یابد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حال حاضر در بیمارستان‌ها برای بیماران ترومایی، تصادفی و اعمال جراحی با کمبود خون مواجه هستند؛ مراکز انتقال خون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و شرایط ایمن آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند و از مردم می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به این بیماران داشته باشند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا مشکلی در تامین خون استان خوزستان پیدا نکنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.