خدمات فوق تخصصی به بیماران کرونایی و دیالیزی در سمنان
مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان از راه‌اندازی دستگاه همودیالیز CRRT در بخش ICU کرونا برای اولین بار در استان سمنان خبر داد.

دکتر محمد معماریان ۱۲ اسفندماه اظهار کرد: CRRT یک سیستم منحصر به فرد برای تصفیه خون است که برای استفاده در شرایط اورژانس برای بیماران نارسایی کلیوی بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان هت طراحی شده است.

مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر ادامه داد: دستگاه CRRT پیشرفته‌ترین دستگاهی است که می توان دیالیز را برای بیماران گروه‌های سنی مختلف با فشار خون پایین و بدون محدودیت بیماران دچار بیماری های عفونی با سیستم کاملاً بسته، یکبار مصرف و استریل انجام داد.

وی تصریح کرد: به طور کلی دستگاه همودیالیز CRRT تقلید عملکرد کلیه ها در تنظیم آب و الکترولیت ها و حذف آهسته و مداوم محصولات سمی از خون را بدون صدمات جانبی به بیمار انجام می‌دهد.

دکتر معماریان گفت: دستگاه همودیالیز CRRT برای اولین بار در سطح استان سمنان در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر و در بخش ICU کرونا راه اندازی شده و بیماران تحت هموپرفیوژن مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر بیان داشت: دستگاه CRRTبه صورت پرتابل بر بالین هر بیمار بدون جابجایی به صورت آهسته و مداوم و بدون صدمات جانبی ناشی از سایر روش ها، دیالیز بیمار انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: هموپرفیوژن روشی برای تصفیه خون خارج از بدن است. مانند سایر روش های خارج از بدن، مانند همودیالیز، خون از بدن بیمار به دستگاه منتقل و فیلتر می‌شود و سپس به‌طور معمول با استفاده از خون وریدی وارد بدن بیمار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.