تعطیلی بازار قزوین در روزهای پایانی سال شایعه است
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: اگر کسبه و اصناف بازار همراهی کنند تمایلی به تعطیلی کامل در پایان سال را نخواهیم داشت و تعطیلی بازار در پایان سال شایعه است اما اگر همکاری صورت نگیرد ممکن است ما تجدید نظر کنیم.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۹ اسفند در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونای جهش یافته در شهرستان آبیک باعث ایجاد نگرانی شد اما اقدام به موقع و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سبب شد که کاملترین نوع قرنطینه در روستای حسین آباد آبیک اجرایی شود، همدلی و همراهی متولیان باعث مدیریت کرونای انگلیسی در روستا شد و روز گذشته این روستا از قرنطینه خارج شد.

وی افزود: همراهی مردم در این اتفاق سهم قابل توجهی بود با این حال تجربه خوبی کسب کردیم، روز گذشته نتیجه تست کرونای همه اهالی روستا آمد و به جز یک نفر تمامی تست‌ها منفی بود، تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل‌ها است البته واکسن نیز تاثیر زیادی دارد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: امسال نمایشگاه فروش بهاره در قزوین برگزار نمی‌شود چرا که تجمع عامل اصلی شیوع ویروس کرونا است، اصناف با برنامه‌ریزی خودشان فروش و تخفیف ویژه برای مردم قرار دهند و مراعات حال مردم را داشته باشند تا شاهد برگزاری فروش فوق العاده و تخفیفی در سطح اصناف باشیم.

وی یادآور شد: مردم هنگام خرید مراعات کنند و در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنند، از مردم و اصناف می‌خواهیم که خودشان پروتکل‌ها را رعایت کنند، کلیه اصناف باید از ساعت ۲۰:۳۰ مغازه خود را تعطیل کنند، هر صنف متخلفی که بعد از ساعت ۲۱ فعالیت داشته باشد پلمب می‌شود و تا پایان تعطیلات بازگشایی نخواهد شد.

حبیبی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد اصناف رعایت می‌کنند، فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای توجه کنند که باید ساعت کاری را جدی بگیرند اگر به مصوبه ستاد کرونا توجه نشود با جدیت برخورد می‌شود، اگر اصناف و کسبه بازار همراهی کند تمایلی به تعطیلی کامل در پایان سال را نخواهیم داشت و تعطیلی بازار در پایان سال شایعه است اما اگر همکاری صورت نگیرد ممکن است ما تجدید نظر کنیم.

وی تأکید کرد: از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ بامداد تردد در سطح شهر ممنوع است، صرفا کادر درمان، اورژانس و سایر افرادی که مجوز لازم از طریق فرمانداری برایشان صادر شده می‌توانند در این ساعت تردد داشته باشند، از نیروی انتظامی می‌خواهیم که نظارت جدی تر بر این مسئله داشته باشند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به فعالیت دستفروش‌ها بیان کرد: عمده درآمد دستفروش‌ها در ماه‌های پایانی سال است، بنابراین باید دستفروش‌ها ساماندهی شوند و قراری بر تعطیلی دستفروش‌ها نداریم، اتاق اصناف، شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری باید فضایی برای دستفروش‌ها در نظر بگیرند که دسترسی راحت باشد و در عین حال تجمع ایجاد نشود.

آماده پذیرش مسافران نوروزی در قزوین نیستیم

وی خاطرنشان کرد: به پایان سال و مسافرت‌های نوروزی نزدیک می‌شویم در حال حاضر آمادگی پذیرش در ایام نوروز را نداریم، از هموطنان نیز میخواهیم که از مسافرت خودداری کنند تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

حبیبی با اشاره به سفر مسئولان کشوری به استان قزوین، تأکید کرد: در این سفرها پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، می‌توانم بگویم در این سفرها پروتکل‌ها دور زده می‌شود از طرفی باید توجه کنیم که مسئولان مصونیت کرونایی ندارند، میزبانان باید به فکر سلامت مهمان خودشان باشند و طوری برنامه‌ریزی کنند که سلامت کسی به خطر نیافتد، سفرهایی که ضروری نیست باید محدود شود اما سفرهای ضروری باید با رعایت پروتکل بهداشتی همراه باشد.

وی یادآورشد: واکسناسیون نیز طبق دستورالعمل وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و امیدوارم با افزایش سهمیه بتوانیم تعداد بیشتری از افراد را واکسینه کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین یادآور شد: استخرها درخواست بازگشایی دارند بهتر است که تا پایان سال تعطیل باشند اما استخرها با شرط اینکه سونا و جکوزی مورد استفاده قرار نگیرد با حفظ پروتکل و ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند به شرطی که مسئولیت این امر را اداره کل ورزش و جوانان بپذیرد و در صورت خطا پاسخگو باشد که باید بر فعالیت باشگاه‌ها نظارت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان بانک نیز ساعت ۷ و نیم وارد سیستم اداری بشوند و از ساعت ۸ به مردم خدمات ارائه دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.