نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های جنوبی ایلام/ نظارت بهداشتی بر مرز مهران بیشتر شود
سرپرست استانداری ایلام گفت: براساس گزارشات دریافتی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مرز مهران مناسب نیست، در حالی که باید نظارت بر مرز تمام وقت باشد.

دکتر محمد نوذری در پنجاه و نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در مناطق جنوبی استان ، اظهار کرد: این مناطق به دلیل همجواری با مرز کشور عراق و خوزستان در معرض جدی خطر کرونا هستند و مسئولان استانی و محلی باید در این خصوص اهتمام و تلاش متعهدانه داشته باشند و از تمامی ظرفیت های موجود برای کنترل شرایط استفاده نمایند.

وی با عنوان این مطلب که هر مسافری که از مرز وارد کشور می شود باید از طریق همان مرز هم خروج پیدا کند، تاکید کرد: وضعیت شهرستان دهلران در حال حاضر نارنجی بوده و باید به شدت مدیریت شود تا تبدیل به وضعیت قرمز نگردد.

سرپرست استاندری ایلام تاکید کرد: در اینجا لازم می دانم از عملکرد خوب ستاد کرونای شهرستان دره شهر به خاطر تبدیل وضعیت نارنجی به زرد تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم در شهرستان دهلران نیز این رویکرد مثبت تکرار شود.

نوذری ادامه داد: مسئولان مربوطه در دهلران به واسطه همجواری با استان خوزستان باید نهایت مراقبت و نظارت در خصوص اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت بخشداران، دهیاران، شورا، سپاه، بسیج، هلال‌احمر، گروه های مردم نهاد و ... در شهرستان دهلران برای بهبود شرایط شد.

نوذری با اشاره به این موضوع که براساس گزارشات دریافتی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مرز مناسب نیست، تاکید کرد: باید نظارت بر مرز بصورت روزانه و تمام وقت باشد و به همین خاطر به زودی از مرز بین‌المللی مهران بازدید خواهیم کرد.

وی در ادامه به تلاش و تکاپو مسئولان و کادر پزشکی و درمانی در این شب و روزهای سخت اشاره کرد و گفت: روزانه در حال حاضر ۱۰۰ هزار تست در کشور انجام می گیرد و از این حیث جزء کشورهای موفق در دنیا هستیم.

سرپرست استانداری ایلام گفت: الان نزدیک ایام عید هستیم و دوست داریم مردم شب عید آرامی داشته باشند و البته این منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها بوده و این نیازمند کمک و همراهی خوب مردم و مسئولان است.

وی ضمن تشکر از زحمات و کوشش اصحاب رسانه و خبرنگاران استان درخواست کرد تا در حوزه و اقناع سازی افکار عمومی برای اجرای دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش مضاعف نمایند.

نوذری گفتمان سازی در تقابل با کرونا را مهمترین کار اصحاب رسانه در این شرایط خطیر عنوان کرد و گفت: اینجا لازم است همه دستگاه ها در بحث فرهنگ سازی و اقناع سازی به کمک اصحاب رسانه بیایند تا شاهد نقش آفرینی و مسئولیت پذیری اجتماعی بیشتری در جامعه باشیم.

وی افزود: پایین آمدن رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه نشانه خلأ فرهنگ سازی در حوزه کرونا است و باید با گفتمان سازی نسبت به این اقدام عملی نماییم.

سرپرست استانداری ایلام با عنوان این مطلب که تبلیغات زودهنگام انتخابات در این شرایط جایز نیست و ممنوع است، گفت: سیاست ما مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای است اما این به منزله عدم رعایت قانون نیست بلکه الان مهم ترین اولویت ما حفظ سلامت مردم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.