حلقه محدودیت‌های خوزستان باید تنگ‌تر شود / افزایش ۶۰ درصدی ابتلا در خوزستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم ادامه اعمال محدودیت‌ها، گفت: حلقه محدودیت‌ها در خوزستان باید تنگ‌تر شود و مردم بیشتر رعایت کنند تا عدد انتقال بیماری از هر فرد، به کمتر از یک برسد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۹ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: تعداد موارد شناسایی‌شده در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۶۰ درصد بیشتر شده است؛ البته تعداد تست‌های انجام‌شده در این یک هفته نسبت به هفته‌های گذشته نیز دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفته گذشته، روزانه ۱۲ هزار تست به منظور شناسایی بیشتر بیماران در استان خوزستان انجام شد که کار بزرگی است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: موارد بستری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است و موارد فوت نیز به نسبت تعداد بیماران، افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که حدود ۹۰۰ نفر از این تعداد، در بخش‌های عادی و ۳۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و تحت مراقبت هستند.

ابول‌نژادیان با اشاره به افزایش شیوع بیماری در سراسر استان خوزستان بیان کرد: روند بیماری در برخی شهرها که از جنوب و غرب استان فاصله بیشتری داشته‌اند مانند ایذه و بهبهان افزایشی شده است؛ از مردم به ویژه ساکنان شهرهای شرق و شمال استان می‌خواهیم که برای اینکه وضعیتی مانند جنوب و غرب پیدا نکنند، از هم‌اکنون ترددهای درون شهری و دورهمی‌ها را کاهش دهند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عمده ابتلا، چرخش بیماری در خانواده‌ها است و یک‌چهارم بیماران در خانواده‌ها مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در روزهای اخیر گزارش‌هایی داشتیم که بیماران تنها با ضعف و بی‌حالی مراجعه کرده‌اند و یکی دو روز بعد دچار علائم تب و سرفه شده‌اند؛ مردم باید دقت کنند که در شرایط کنونی کوچکترین نشانه، علامت ابتلا به کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی تصریح کرد: مردم با بروز علائم به ویژه سر درد، بدن درد، ضعف و بی‌حالی به سرعت به مراکز منتخب بهداشتی یا مراکز درمانی مراجعه کنند و خود را قرنطینه و از خانواده جدا کنند تا آلودگی کمتری رخ دهد.

ابول‌نژادیان گفت: در هفته قبل، ۲۳ درصد موارد ابتلا به دلیل حضور در دورهمی‌ها و شرکت در تجمعات بوده اما اکنون این رقم نسبت به گذشته کمتر شده است؛ اگر می‌خواهیم این آهنگ ابتلا کاهش یابد باید مداخله جدی‌تری شود.

وی تصریح کرد: در سه هفته پیش هر بیمار می‌توانست ۱.۵۹ بیمار تولید کند و دو هفته قبل به ۱.۳۴ رسید بنابراین اعمال محدودیت‌ها کارساز بوده و شتاب رشد بیماری را گرفته بوده است. در هفته‌ای که گذشت نیز این رقم به ۱.۲۳ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم ادامه اعمال محدودیت‌ها، تصریح کرد: حلقه محدودیت‌ها در خوزستان باید تنگ‌تر شود و مردم بیشتر رعایت کنند تا عدد انتقال بیماری از هر فرد، به کمتر از یک برسد؛ در صورتی که این عدد به کمتر از یک برسد، انتظار می‌رود وارد فروکش بحران شویم.

ابول‌نژادیان با اشاره به روند انجام واکسیناسیون در خوزستان نیز بیان کرد: در نوبت دوم ۳ هزار و ۵۰۰ واکسن وارد خوزستان شده است که ۵۰۰ واکسن از این تعداد سهمیه جانبازان است. ۳ هزار واکسن نیز برای کادر درمان شاغل در اورژانس‌ها و بخش‌های بیمارستان‌های پذیرای بیماران کرونا تزریق می‌شود که از امروز این کار انجام شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.