" ۱۴۰۰"،" کووید۱۹"و انتخاباتی متفاوت از پیش
استاندار سمنان معتقد است که با توجه به شیوع بیماری عالم‌گیر کروناویروس در کشور در انتخابات رئیس‌جمهوری و شوراهای شهر در سال ۱۴۰۰ نیازمند سازوکارهای ویژه‌ای هستیم که باید بسترهای آن از هم‌اکنون فراهم شود.

علیرضا آشناگر، ۹ اسفند ۱۳۹۹ در اولین جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد:حفظ اصل بی طرفی در تمامی موضوعات مختلف و بخش های فرآیند برگزاری انتخابات، امری ضروری است؛ چرا که ما نسبت به مردم در این خصوص وظیفه داریم تا به عنوان مجری انتخابات، بی طرف بوده و به هیج عنوان عقیده خود را به کسی تحمیل نکنیم، باید به گونه ای رفتار کرده تا این بی طرفی در تمام اقدامات ما به صورت عملی به مردم نشان داده شود.

این مقام ارشد اجرایی گفت: همواره در طول برگزاری فرآیند انتخابات، نیاز است تا مسئولان ستاد انتخابات استان در راستای جلب اعتماد مردم، اصلی بی طرفی را رعایت کنند.

وی افزود: از امروز که اولین جلسه ستاد انتخابات برگزار شده است، هیج یک از اعضای ستاد انتخابات استان و همچنین شهرستان‌ها، به عنوان مجری، حق اظهار نظر لَه یا علیه فرد خاصی را ندارند و در صورت بروز این مورد، با قاطعیت برخود خواهد شد و حکم فرد ابطال می‌شود.

آشناگر با تاکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، تصریح کرد: علاوه بر لزوم آشنایی اعضای ستاد انتخابات با فرآیند برگزاری انتخابات و فراگیری آموزش های لازم، نیاز است تا تمامی فرمانداران به فرآیند های انتخابات مسلط بوده و عملیاتی آموزش ببینند تا اطمینان کامل از آمادگی ۱۰۰ درصدی تیم برگزاری انتخابات در استان حاصل شود،‌البته با عنایت به تجربیات اعضای ستاد انتخابات استان، این مهم در وجهه یادآوری برای این افراد خواهد بود.

وی ضمن ‌تاکید بر رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در تمامی امور برگزاری انتخابات از ابتدا تا انتها در استان، گفت: نیاز سنجی برای ارائه آموزش های لازم برگزاری هرچه بهتر انتخابات با استفاده از نظرات پیشکسوتان این امر در استان انجام و از ظرفیت این افراد و همچنین دوره های وزارت کشور، برای ارائه آموزشهای مدون، مطلوب و تخصصی استفاده شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: فرمانداران بانک‌ جامعی از نیروهای آماده بکار،‌ متخصص و با تجربه به منظور ارائه به هیات اجرایی و استفاده از این افراد برای تعیین نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای، تهیه و آماده کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: لازم است تا مشکلات، کمبود ها و نواقص انتخابات گذشته بررسی و آسیب شناسی شود و ضمن رفع این نواقص و جلوگیری از ایجاد زمینه برای بروز مجدد این مشکلات و کمبود ها، نسبت به ارائه راهکارهای جدید و ابتکارات خلقانه در امر برگزاری هرچه مطلوبتر انتخابات در استان اقدام کنید.

آشناگر با بیان اینکه ضروری است جلسات ستاد انتخابات استان به صورت اجرایی برگزار شود، خاطرنشان کرد: امنیت، یکی از مولفه‌های اصلی برگزاری انتخاباتی موفق است که به همین واسطه لازم است تا فرمانداران، طرح های امنیتی شهرستان ها و حوزه انتخابیه خود را تهیه و تدوین کرده و تا پایان فروردین ماه به تصویب شورای تامین استان برسد تا انشالله شاهد برگزاری انتخاباتی با امنیت کامل در استان، شهرستان ها، بخشها و حوزه های انتخابیه باشیم.

وی گفت: کمیته‌های ستاد انتخابات، برنامه عملیاتی، هدفمند و زمانبندی شده خود را در خصوص پیشبرد روند امور برگزاری انتخابات تدوین و ارائه دهند و بر این اساس به پیش بروند.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا در سطح استان عنوان کرد: فرمانداران توجه داشته باشند تا با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، ارتباط چهره به چهره، ویدئوکنفرانسی و تلفنی با مردم و نشست با اصناف و کسبه را در دستور کار قرار دهند و همچنین ارزیابی ها از عملکرد فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی، برای جلوگیری از بروز رِخوت در ماه های پایانی عمر دولت، انجام می‌گیرد.

استاندار سمنان گفت: انتخابات یک رویداد بسیار مهم و نماد مشارکت سیاسی و مردم سالاری در تمامی جوامع است که زمینه‌های دموکراسی در یک کشور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخابات یک رویداد مهم در کشور است که از نشانه‌های جدی مردم سالاری تلقی می‌شود، گفت: ملت‌ها و کشورهایی که طالب دموکراسی هستند به سمت برگزاری انتخابات گام برمی‌دارند چرا که انتخابات، نماد مشارکت سیاسی مردم، مردم سالاری و شرکت آنها در تصمیم گیری‌ها و تعیین سرنوشت و آینده خود است.

وی ادامه داد: در فرآیند انتخابات، مردم از حقوقی اساسی خود استفاده می‌کنند تا در تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند و الحمدالله این فرصت در کشور ما به خوبی و مطلوب در اختیار مردم قرار گرفته و مردم ما نیز با حضور خود، باعث شکل‌گیری مشارکت‌های بسیار خوبی در بُرهه‌های مختلف شدند.

آشناگر، تصریح کرد: حاصل این مشارکت مردم، انتخابات‌های خوب و حماسی بود که در دوره های مختلف تکرار شده مگر اینکه در دوره هایی، به دلیل شرایط خاص به صورت نسبی تفاوت هایی داشته باشند، اما برآیند حضور مردم در انتخابات بسیار عالی بوده است که نشان از درک بالای مردم برای استفاده از حقوق خود در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه به واسطه شیوع و گسترش بیماری کرونا، شرایط برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ به صورت معمول، متفاوت شده و نیازمند ساز و کاری ویژه هستیم، اظهار کرد: به این دلیل انتخابات ۱۴۰۰ از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در استان از لحاظ زیرساخت آمادگی برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک را داریم و این مهم توسط ستاد انتخابات استان به وزارت کشور اعلام‌ شده است.

استاندار سمنان افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، مردم شخص دوم کشور را با انتخاب خود تعیین می کنند و در این فرآیند علاوه بر داوری عملکرد دولت‌های گذشته، در مورد برنامه‌های دولت‌ها و خود کاندیداهای جدید ریاست جمهوری اظهارنظر می‌کنند که لازم است تا برای برگزاری هرچه بهتر این مهم، امنیت به بهترین نحو ممکن تامین شود.

وی اظهار کرد: با برقراری امنیت، مردم با خیال آسوده و اطمینان خاطر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و هدف غایی و نهایی همگان در ستاد انتخابات و هیات نظارت، که برگزاری انتخابات پر شور و حماسی است، محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچه که مردم پرشور تر و حماسی تر در انتخابات حضور پیدا کنند، می‌توانند در حفظ امنیت کشور، رفع مشکلات اجرایی و مدیریت امور اجرایی کشور نقش پر رنگی‌تری داشته باشند.

استاندار سمنان در ‌پایان گفت: ریاست و اعضای ستاد انتخابات استان سمنان و فرمانداران شهرستان‌ها، از افرادی با تجربه، متخصص و کاربلد هستند که سابقه مطلوبی در امر برگزاری انتخابات دارند و توانمندی بسیار خوبی نیز دارند و انشالله با تلاش این عزیزان انتخاباتی پرشور و مطلوب در استان به ثمر خواهد رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.