حال عمومی کادر درمان زنجانی که واکسن کرونا تزریق کردند، خوب است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از حال عمومی خوب کادر درمان استان که واکسن کووید - ۱۹ را تزریق کردند خبر داد و تصریح کرد: حدود ۶ نفر از تزریق‌کنندگان علائم جزئی همانند سرماخوردگی پیدا کردند که مشکل آنان رفع شد و اکنون مشکل خاصی در بین دریافت‌کنندگان واکسن وجود ندارد.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تزریق واکسن کووید - ۱۹ به کادر درمان استان، اظهار کرد: در مرحله نخست توزیع واکسن کرونا در سطح کشور، ۱۶۵ واکسن به کادر درمان استان تزریق شده بود که این افراد در بخش آی‌سی‌یو کرونا حضور داشتند.

وی با بیان اینکه مراحل بعد تامین واکسن کرونا در سطح کشور انجام شده و تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده است، افزود: برای افرادی که واکسن‌ کووید - ۱۹ تزریق شده است، پس از ۲۱ روز دوباره از همان نوع واکسنی که دریافت کردند، تزریق خواهد شد.

این مسئول از حال عمومی خوب کادر درمان استان که واکسن کووید - ۱۹ را تزریق کردند خبر داد و تصریح کرد: حدود ۶ نفر از تزریق‌کنندگان علائم جزئی همانند سرماخوردگی پیدا کردند که مشکل آنان رفع شد و اکنون مشکل خاصی در بین دریافت‌کنندگان واکسن وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در رابطه با علت تزریق نکردن واکسن کووید - ۱۹ به دانشجویانی که در بخش‌های آی‌سی‌یو کرونا در حال خدمت‌رسانی هستند، ادامه داد: اسامی افرادی که باید واکسن کرونا تزریق می‌شد، توسط وزارت بهداشت و براساس فشار کار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده شده است ولی براساس اولویت‌بندی به آنان نیز واکسن کووید - ۱۹ تزریق خواهد شد.

صائینی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان در حال خدمت‌رسانی هستند که هنوز واکسن کووید - ۱۹ دریافت نکرده‌اند و باید به آنان تزریق شود، اظهار کرد: تزریق واکسن ضد کرونا رتبه‌بندی شده است به طوری که در فاز اول، گروه بهداشت و درمان (بخش آی‌سی‌یو، اورژانس، بخش‌های کرونا، مراکز منتخب کووید - ۱۹، آزمایشگاه‌های کرونا، داروخانه‌های که داروهای کرونایی را می‌دهند و غیره)، افرادی که در مراکز تجمعی زندگی می‌کنند اعم از خانه سالمندان، افراد عقب‌مانده ذهنی، گرم‌خانه‌ها، این واکسن تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر واکسن کووید - ۱۹ به اندازه کافی در کشور تامین شود، فاز اول تزریق واکسن فوق تا قبل از عید نوروز تمام شود، خاطرنشان کرد: پس از اتمام فاز اول تزریق واکسن کووید - ۱۹ در استان زنجان، بهورزان در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت با سایر گروه‌های سنی در فازهای دوم، سوم و چهارم واکسن را دریافت خواهند کرد؛ گفتنی است بحث ایمن‌سازی در چهار فاز در سطح ملی پیش خواهد رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.